Abort? Om ja, anledning?
-Skulle du kunna göra abort om du visste att ditt barn skulle födas med DS?
-Otrohet?
-Hjärtfel på barnet?
-Ålder?
-Ekonomiska orsaker?
-Problem i förhållandet?
Eller skulle du vägra abort oavsett?
-Otrohet?
-Hjärtfel på barnet?
-Ålder?
-Ekonomiska orsaker?
-Problem i förhållandet?
Eller skulle du vägra abort oavsett?
Jag skulle mycket troligt gjort abort om mitt barn var sjukt.. (ex. DS, hjärtfel mm)
Får alla som vill göra ett fostervattanprov?
Ja på alla frågor.
Klart NEJ som svar på alla frågor. Finns inga skäl för mig efter 24 års barnlängtan att mörda mitt eget barn! Hellre ett ds-barn än inget barn.
Nej - på alla
Jag "tvingades" till abort för 17 år sedan då jag befann mig långt från släkt och vänner och kände mig alldeles för utsatt för att orka argumentera emot. Det är det värsta jag gjort, och jag skulle aldrig någonsin gå igenom en abort igen. Mannen ifråga började en tid efter detta att misshandla mig, och jag brukar intala mig att det var för barnets bästa att slippa allt det. Men det ligger bakom mig nu
-Otrohet?
-Hjärtfel på barnet?
-Ålder?
-Ekonomiska orsaker?
-Problem i förhållandet?
Ja på alla frågor just nu, men det beror på situationen.
Ingen aning.
-Skulle du kunna göra abort om du visste att ditt barn skulle födas med DS? Nej
-Otrohet? Ja
-Hjärtfel på barnet? Nej
-Ålder? Ja, beror på vilken ålder jag är i
-Ekonomiska orsaker? Ja, ev
-Problem i förhållandet? Ja, ev
-Skulle du kunna göra abort om du visste att ditt barn skulle födas med DS? Nej, bara om barnet var för skadat för att överleva tex pga ett hjärtfel orsakat av downs
-Otrohet? Nej
-Hjärtfel på barnet? Om det inte var förenat med liv ja, kanske om det var förenat med stort lidande, om prognosen var osäker eller om det var av en typ där alla eller de flesta överlever absolut inte
-Ålder? Jag tror inte det, jag har svårt att tro att jag klarat en abort ens som tonåring och nu som vuxen så är abort pga ålder uteslutet för mig även om jag skulle bli gravid när jag är 45. I så fall skulle jag utgå från att det var 'ödet' att jag skulle ha det barnet.
-Ekonomiska orsaker? Om jag eller mina barn skulle svälta ihjäl ja, annars nej
-Problem i förhållandet? Nej
Nej, inte av någon av orsakerna. Jag har gjort en som jag ångrar mycket och gör därför aldrig om det.