Inlägg från: kengru |Visa alla inlägg
  • kengru

barn/ensamtid

Jag förstår inte riktigt det här med att bli förälder och att sedan tjata om att man vill ha tid för sig själv. Min mor sa alltid till mig att "när du är klar med ditt eget liv, då är du redo att sätta ett nytt liv till världen" jag håller helt med henne. Under mina 26 år innahn jag fick barn passade jag på att leva just mitt eget liv, resa, festa, flytta runt, prova olika jobb, njuta av att bara ta hand om mig själv, när jag efter ca 25 år kände att jag var redo att stadga mig gjorde jag det.

Nu är det så att jag ser hur människor i min omgivning som har barn är ute och festar, talar om hur jobbigt det är att ha barn och aldrig få sova, de får aldrig tid för sig själv och alla andra uttalanden om egen tid, varför skaffade ni barn? Visste de inte att barn inte bara är gulliga och söta dockor, att de har rätt att kräva 100% av din tid?

Med detta menar jag i´nte att man ska låsa in sig och aldrig träffa människor, vi har ofta bjudningar, vänner kommer hem till oss, vi umgås, leker med barnen, spelar spel, mm, varför känner folk att de måste ha mer? Varför vill så många fortsätta att leva det liv de levde innan barnen på helger och kvällar medans de på vardagarna vill leva familjeliv? Jag tycker att det är fel att lämna bort sina barn till barnvakter i tid och otid så att man ska "ha tid för sig själv". Den tiden är förbi, ni hade eran chans innan ni fick barn.

• Svar på tråden barn/ensamtid
  • kengru

Jag måste skratta åt er, ni blir så upprörda. För er som håller på med ironi och satir, kul, moget. Sen måste jag tillägga att jag inte nämnt något om att den ena föräldern är barnvakt eller att mamman skulle vara viktigare än pappan, vet inte var ni fått det ifrån. För er som hakat upp er på att ni har flera barn och därför inte kan ägna dem 100% vardera, löjligt, tänk logiskt. Snacka om att ni hakar upp er på vissa meningar som ni inte gillar medan ni totalt ignorerar annat man skrivit.

• kengru

AmandaPitkänen, det är väl det absolut viktigaste, om du mår bra mår ditt barn bra.

• kengru

Pejgan, med sitt eget liv menade jag just de sáker som är lättare att göra när man inte har barn, när man kan vara helt självisk, festa, mm.

• kengru

AmandaP; "Qetesh: Ja visst är det lite så här på FL att lämnar man bort sitt barn till barnvakt eller GUD FÖRBJUDE går på krogen å festar då å då, då e det hemskt? " Jag skrev om de som lämnar bort sina barn i tid och otid.

Sen tycker jag att det är fel att festa när man har barn, oansvarigt.

• kengru

Moonis, bara för att det är min åsikt det jag skrev i ts behöver inte alla hålla med, jag kan förstå andras synpunkter utan att ändra mina egna åsikter.

• kengru

AmandaP, inte nu när han är liten, kanske när han är tre år att jag vill lämna bort honom till en barnvakt för att ha en barnfri middag. Håller med om att det låter mysigt att ha en middag med bara vuxna, inga barn, men nu är det som det är och jag tycker som jag tycker, livet är lika underbart utan vuxenmiddagar och fester.

• kengru

AmandaP; Du undrade vad du ignorerat som jag skrivit, jag citerade en mening du skrivit för att visa vad du ignorerat. Jag tänker inte festa mer, tänker inte resa själv mer, nu ska jag ta med mig familjen på resorna.

• kengru

Pejgan, varför vill man festa när man har barn? Med festa menar jag att man dricker en del alkohol, kommer hem kring tre på morgonen och oftast inte mår toppen dagen efter.

• kengru

Alkoholintaget och att man stannar ute så sent på natten, det i sin tur för ju oftast med sig att man inte är så pigg på morgonen när barnet vill upp.

Svar på tråden barn/ensamtid