Inlägg från: Illusion |Visa alla inlägg
  • Illusion

Chihuahua frågor.

Det är rätt individuellt om en chihuahua skäller inte. Som andra hundraser har chihuahuan sina små utmärkande egenskaper men var hund är unik. Jag har en chihuahuahane på snart 1 år. Rumsren tidigt och oerhört duktig och villig på att lyssna och göra rätt. Väldigt med i rekationer och älskar sin flock.

Han är dock väldigt lojal.. Han har en flock som består av 4 människor och honom och släpper inte in någon mer förutom på visit. Han skäller inne och ute på folk och hundar trots att han är väluppfostrad, men man lär sig hur ens hund funkar så jag som han ser som flockledare behöver bara beordra honom att gå bekom mig så skäller han inte på mötande. Enda gången han kissar inne är när han blir kär. Han uppvaktar helt enkelt.

Så bara för att en chihuahua skäller kan man inte säga att den är dåligt uppfostrad. Och bara för att en chihuahua inte skäller kan man inte säga att den är social och uppfostrad. 

Fast vill du vara på den säkra sidan med skällandet så köp inte en chihuahua. De är dessutom rätt svåra att fostra, dock väldigt givande när man får utdelning för det. 

Svar på tråden Chihuahua frågor.