• Lovey

Hur mycket pengar spenderar du på din(a) katt(er) i månaden?

Hur många katter har du?

Vad äter de för mat?

Hur ofta köper du ny mat och vad kostar den?

Vilken kattsand?

Hur ofta köper du ny kattsand och vad kostar den?

Försäkring? Pris? 

• Svar på tråden Hur mycket pengar spenderar du på din(a) katt(er) i månaden?
  • Rigmor Mortis
    suverän skrev 2011-03-09 21:08:47 följande:
    jag glömde tillägga att han är en innekatt om det har någon betydelse (för tre år sedan ungefär kissade han blod i en kort period också, men det försvann när vi gav honom fiskfoder).
    Fiskfoder?
  • Zenobia
    nemo1 skrev 2011-03-09 16:39:16 följande:
    Du ger forfarande katten Friskis, är det någon skillnad på att du blandar skiten med blötmat???
    Ja men nu är jag nöjd med att jag funnit nåt som funkar och ja slipper ha en katt som springer runt pch spyr och är olycklig.
    Men jag tycker inte att du ska dömma folk innan du vet anledningen varför man ger dom den maten.
    Jag har försökt med både iams, royal och det funkar inte. Jo royal hade en förut där katterna släppte mindre päls men den försvan ur sortementet.
  • Envira

Har två katter som äter ekanuba torrofoder
    köper nytt ungefär varannan månad, köper då en tio kilos säck
    Använder Pussi kattsand som jag köper en gång i månaden, köper då tre lådor
    Har försäkring på båda hos agria, 52 kronor för varje katt i månaden. Glad

Sen så tillkommer det lite godis och leksaker på kanske 200 kronor varannan månad Flört

• Den allsmäktige

Zenobia; Tack för den länken, tänker fortsätta med Friskies for indoor cats och mjukmat till mina katter.

• Zenobia
    Den allsmäktige skrev 2011-03-10 12:01:35 följande:
    Zenobia; Tack för den länken, tänker fortsätta med Friskies for indoor cats och mjukmat till mina katter.
    Ja det gör ja med, mina katter är 10 år och lever än Ja har hellre en nöjd kisse som inte spyr eller matvägrar. Han har tedenser till det ibland att inte äta så man får servera det han äter också..
  • Zenobia
    Den allsmäktige skrev 2011-03-10 12:01:35 följande:
    Ja tror friskis har ändrat på innehållet på sin, det är mer Taurin  nu än det stod i texten
  • suverän
    Stor mamma skrev 2011-03-10 08:58:14 följande:
    Oj samma som vår katt då- veterinären rekommenderade hills för katter som är steriliserade+massa blötföder där kan man köpa det den gillar för det handlar om vätskan.....

Vår katt är steriliserad o det kan ge dem UVI samt senare i åldern njurproblem....

Därför bör du ha för steriliserade katter- tror till o med friskies har det nu för tiden

Men vätskan är viktig o nä'r det kommer blod i urinen så bör du uppsöka veterinären.... det kan vara nått värrre men det är oftast UVI som vandrat upp i njurarna.... medicinering brukar krävas
    Okej! Då ska jag kolla upp Hills. Usch vad otäckt det är med sjukdomarna som kan drabba sin älskade kisse, man tänker mer på det själv ju äldre de blir tycker jag. Men som sagt, han är frisk som en nökärna nu :)
  • suverän
    Rigmor Mortis skrev 2011-03-10 09:14:50 följande:
    Fiskfoder?
    Haha inser nu att det ser ut som jag menar fiskmats-flingor.
    Torr- och blötfoder med fiskkött i menar jag såklart.
  • gedansk

jag märkte ingen skillnad på mina katter när de åt RC el dyl eller Mjau och så gillar jag att Mjau görsi Sverige. Dock skulle någån av mina katter behöva dietfoder så får man köpa det.

Svar på tråden Hur mycket pengar spenderar du på din(a) katt(er) i månaden?