Ont i magen nattetid, 10 månader
Har nu luskat ut att det antagligen är sonens stackars mage som gör att vi lever på reserven nu när det gäller nätterna.
Han har för ett tag sedan övergått från välling/ersättning "heltid" till mat på heltid och välling endast morgon och kväll, i takt med det förändrades ju såklart avföringen till mer fast form. Nu märker man dock att han har slutat bajsa på dagen som gick bra innan och istället kommer det ut om sena natten/morgonen och han fyller lätt 3 blöjor inom några timmar bara. Har gett honom katrinplommon och det mjukar ju upp lite, men då vaknar han istället hela natten med fyllda blöjor.
Han har börjat vakna tidigare och tidigare om kvällarna nu och gallskriker för vad jag tror helt klart är magont, sen vaknar han flertalet gånger och är totalt otröstlig i 40min-2h och hans skrik är detsamma som när han har öroninflammation och känner smärta.
Så finns det någon som kan ge råd på vad jag kan göra nu inatt när han vaknar för att underlätta hans mage så att han får sova? Han har redan haft 1 uppvak ikväll med illvrål men lugnade sig när han fick lite vatten i flaskan. Ska till apoteket imorgon och köpa laktulos, men det hade varit otroligt skönt att kunna hjälpa honom i det akuta skedet innan något annat hinner verka!