• Gustie

Konisering under narkos imorgon - nån som gjort samma??

Jag gjorde en konisering för ca 10 år sen under narkos.

Det är enligt mig inget att vara orolig för.

Jag blev inrullad i en säng som hade uppfällbara ben och innan jag blev sövd frågade de mig om det var OK att de la upp mina ben i "ställningarna", jag sa att det var OK och de gjorde så men la ett lakan över så jag kände mig aldrig utlämnad, de skötte det väldigt bra.

Sen fick jag en mask över ansiktet och det tog inte många sekunder innan jag var borta .

Jag mådde aldrig illa eller dåligt efter narkosen och hade inte alls ont efter ingreppet. Jag fick stanna på uppvaket tills jag hade ätit en macka, druckit lite och gått på toaletten. Sen fick jag åka hem.

Det var inga problem alls, jag hoppas det blir lika okomplicerat för dig.

Jag har heller inte haft cellförändringar sen dess

Lycka till!

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • Gustie
    Anonym (Orolig mamma) skrev 2011-03-09 20:43:07 följande:
    Tack snälla för ditt svar! Känner mig lite lugnare.
    Nåja, det får bära eller brista. Förändringarna måste ju bort, ju snabbare desto bättre. Men jag är livrädd att bli sövd med mask... vet inte varför jag är rädd.. tror det har med minnen sedan barndommen att göra. Blev då sövd med mask vid ett tillfälle, och får panik bara av tanken..
    Usch, känns ju såklart jobbigt om man har dåliga minnen...

Men det går så fort och känns inte ett dugg, låt de lägga masken och andas några djupa andetag sen sover du så gott och märker ingenting.

Jag hade tänkt att jag skulle göra som de ibland gör på TV, räkna från 100 och neråt...jag hann knappt till 99

Jag hoppas verkligen att du känner dig lite lugnare, att vara nervös är helt naturligt men glöm inte bort att det är vanligare än man tror med cellförändringar så att detta är ett ganska vanligt ingrepp.
  • Gustie

Jag vill absolut att du berättar imorgon om hur det gick, måste ju få veta hur långt du hann räkna

• Gustie

Vad skönt att det gick så bra

Nu håller vi tummarna för att resultet också är bra!

Svar på tråden Konisering under narkos imorgon - nån som gjort samma??