• villsågärna38

    ÄD gravida latte mammor i stockholm

    Hej!

    Här kommer en till!!!! Tredje donatorn på Huddinge, femte befruktade ägget med ÄD som vi fått tillbaka, hög dos cortison, fragminsprutor, östrogenplåster istället för progynon - ja, vi vet inte vad som var lyckoformeln för oss men idag har jag iaf testat positivt för första gången på snart tre år. Vi är överlyckliga!!!!

    Kramar

  • villsågärna38
    The75 skrev 2011-03-26 11:18:18 följande:
    Grattis villsågärna38 super kul :0)
    Tack!! Vi hade ju eg gett upp med ÄD men fick ett sista försök på Huddinge med ny (tredje) donator och var tvungen att sätta igång rätt snabbt eftersom jag snart fyller 40. Har varit så nere att jag inte orkat skriva i ÄD-trådarna ens utan bara försökt fokusera på detta, ta det lugnt, äta rätt osv och nu äntligen funkade det även för oss Kram
  • villsågärna38
    Tabasco1 skrev 2011-03-26 11:56:40 följande:
    Villsågärna38: GRATTIS TILL PLUS! Vad roligt! Det var länge sedan jag såg dig i förra tråden och så dyker du upp här med den här överraskningen. Hur många ägg satte ni in?
    Jag vet, har bara hållit mig i adoptionstrådarna på sistone. Har inte orkat med att  prata om den här sista behandlingen, vi har hållit den för oss själva bara och närmaste familjen. Vi satte in ett ägg Två i frysen!! Helt underbart att få skriva i en gravidtråd igen
  • villsågärna38
    Leiben skrev 2011-03-26 12:54:20 följande:
    Villsågärna är du här??? Herregud vilket stort grattis du får av mig :) Tusen tummar, om jag hade dem.
    Ja visst är det fantastiskt!! Man ska verkligen inte ge upp. Vi var oerhört nära i januari, aldrig varit så deprimerad och slutkörd mentalt och psykiskt men vi laddade om och fick ny donator på Huddinge, nya mediciner och ja, idag vågade vi äntligen testa. Känns helt galet! Vi som håller på med adoptionsutredning för fullt just nu, men ja... det är ju så tidigt än att vi ju inte vet om det går vägen, men ändå, är helt överlycklig!!! Hur är det med dig och bebisen? Mår ni bra? Kramar
  • villsågärna38
    Nidra skrev 2011-03-27 08:25:04 följande:
    Jättestort grattis Villsågärna!! Underbart! Som du/ni har kämpat! Håller alla tummar som bara går för att det ska gå bra för er hela vägen. Vi har också startat adoptionscirkusen, just nu går vi föräldrakursen. Vi tänkte gå klart den eftersom man aldrig vet vad som händer. Vi är gravida i v 11 + 5 och hoppas få tvillingar i september/oktober om allt går som det ska.

    Jag har börjat minska ner medicinerna nu och tycker att jag börjar må mycket bättre. Fler som blev piggare/fick mindre symptom efter att ni trappat ner? Man blir ju lite orolig när man helt plötsligt mår för bra. Min mage är inte riktigt lika svullen längre, skönt!
    Tack! Ja det är helt underbart. Så roligt med era tvillingar också, håller tummarna att allt går vägen! Kram
  • villsågärna38
    Silkes skrev 2011-03-27 09:27:37 följande:
    stort stort grattis till dig villsågärna 38. Tårarna bränner när jag läser din presentation. Tänk att vi förväntas orka med det här samtidigt som vi ska jobba och klarar allt annat i vanliga livet. Det är alldeles fantastiskt roligt att det tog sig för er tillslut! Håller alla mina tummar och tår för det lilla embryot!

    Kram
    Tack snälla du Allt kämpande är verkligen värt det när man får det där positiva beskedet! Kram
  • villsågärna38
    sommar201106 skrev 2011-03-27 12:13:31 följande:
    Hej hej, äntligen har man hittat en grupp där folk förstår vad man gått/går igenom! Efter 6 års kämpande så är vi idag i vecka 30+5 och den lill* beräknas komma den 30 maj, läääängtar!

    Kram
    Va roligt att läsa! Gjorde ni er ÄD på Huddinge eller har ni gjort behandlingen utomlands? Kram
  • villsågärna38

    Hej tjejer!

    Paltkoma - tack Intressant med NOTCH - det vill jag också göra! Låter ju väldigt bra!

    Tea - jobbigt med sendrag! Kram

    Nidra - oj va spännande med tvillingar!! Kram

    Är ni som går på Mamma Mia nöjda med dem? Någon som går på Söder eller går alla på Karlavägen? Tänkte ta kontakt med MVC i veckan och har tidigare gått hos Barnmorskorna i Gamla Stan (BB Stockholm). Hade en jättegullig barnmorska där sist men de har inte eget ultraljud utan då gör man ultraljuden på Ultragyn vid Odenplan och jag tycker nog att det skulle vara skönt att gå på samma ställe nu när man gjort ÄD. Idag har vi även bokat in vårt första vul, ska till Huddinge den 11 april - hoppas så att vi kommer att se ett hjärta som slår då. Försöker att inte oroa mig men har man haft MA tidigare så spökar ju det i bakhuvudet. Sist såg vi hjärtat slå i v.9+4 och sen på NUPP-ultrajudet några veckor senare hade bebisen dött. Kommer aldrig att glömma den känslan och gruvar mig som attan för ultraljuden men intalar mig att det ju nu är ett friskare och yngre ägg så att chanserna är så mkt större. Nån som känner igen sig? 

    Kramar

  • villsågärna38
    Leiben skrev 2011-03-28 19:20:41 följande:
    ultragyn är TOPPEN som mvc. Så förstående och seriösa!
    Hade du dem som MVC hela tiden eller i kombination med nån av BB Stockholms mottagningar? De var jättetrevliga när vi var där också har bara så oerhört sorgliga minnen därifrån. Kram
  • villsågärna38
    Paltkoma skrev 2011-03-28 10:42:33 följande:
    sommarbebis - grattis o härligt att ha kommit så långt som v30. snart dags!!

    villsågärna - grattis till plus!!! så kul att det funkade denna gång. håller tummarna.

    nidra - tummarna för dig också att tvillingarna vill bo kvar. har hört flera historier där folk lyckats med äd/ivf o adoption o helt plötsligt har flera barn. men tvillingar plus adopterat barn kanske är lite för bra;)

    jag har blivit inbokat för NOTCH i v 25. min BM tog upp det o bokade in tid, annars hade jag inte haft koll.

    det är jätteintressant att höra hur ni andra ser på donaterat ägg. som jag sa tidigare slits jag mellan att vara öppen och avdramatisera och att inte vilja berätta. jag har några vänner som har använt donerad sperma. det är få som vet och ibland önskar jag att jag INTE hade vetat det heller. det är ju deras barn till 100% men ibland fladdrar tankarna iväg o jag börjar fundera på fysiska likheter, vilket jag inte vill tänka på när jag träffar dem! samtidigt kan ju jag o min vän prata en hel del om ÄD/spermadonation.
    jag tror ju mycket på det kulturell och social påverkan även om gener såklart spelar in.

    silkes - härligt att du känner bebis så tydligt!
    jag TROR att jag idag för första gången känner av "guldfisken" (rolig liknelse som en BM använde, att bebisen ligger i en vattenpåse som en guldfisk o inte kan klämmas). känner som du tabasco att jag inte riktigt har tagit in att jag är gravid än, har inte berättat för kollegor, allt känns overklig än men misstänker att magen kommer att göra allt mer konkret väldigt snart!!

    tea - sendrag är vidrigt, kan göra så ont!! har haft det tidigare o det är ju bara att studsa upp o försöka få bort det. för "vanliga, ogravida" brukar ju tipset vid sendrag vara tillskott av magnesium o kalk. kanske värt ett försök.
    Svårt - våra familjer och närmaste vänner vet men inte alla bekanta. Förstår hur du tänker samtidigt som ju tanken är att man ska berätta ganska tidigt för barnet och då kan ju han/hon självklart berätta det vidare i sin tur - på ett barns sätt - och kanske då lika bra att alla vet? Men å andra sidan tycker jag väl inte att varenda människa har med det att göra lika lite som jag har att göra med hur deras barn blev till... ja svårt, jag vacklar också lite fram och tillbaka Kram
Svar på tråden ÄD gravida latte mammor i stockholm