Inlägg från: Namaste72 |Visa alla inlägg
  • Namaste72

Väntetider i Indien

Räkna med minst 6 månader. Nu när CARA håller på att göras om blir nog väntetiderna ännu längre under en period. Sen har olika domare i olika provinser olika prioritet på de här ärendena.

{ Mamma till världens finaste dotter } { vecka 7 av 52-78}
  • Namaste72
    Sara A skrev 2011-05-20 10:26:27 följande:

Vi väntade 13 månader mellan barnbesked och resebesked vid vår första indienadoption. Nu har det gått 17 månader sedan vi fick barnbesked på vårt syskon, och det verkar som om vi får vänta ytterligare ett tag på resebesked.

Uj vilka väntetider. För oss tog det 3,5 månad mellan barnbesked och resebesked.

Normala väntetider är ju runt 6 månader. Hade licensen gått ut för barnhemmet eller vad har hänt?
    { Mamma till världens finaste dotter } { vecka 13 av 52-78}
  • Namaste72
    dubbelmamma0310 skrev 2011-09-25 21:29:33 följande:
    Hjälp, det verkar ju olidligt! Vi fick BB för fem veckor sedan och i morgon infaller domstolens femveckors semester. Men `BFA tror iaf att NOC blir klart under november. Men då gäller det Kolgata. Vi får väl vänta och se! Vilka byråer och städer har ni andra haft- eller har?
    ISSA's licens (BFA's organisation i Indien) har väl precis gått ut nu i september. Innan den är förnyad går det nog inte ens att få NOC?

Jag är ganska bekymrad över vad som händer i Indien om jag ska vara ärlig. Dels de nya riktlinjerna och systemet som ska implementeras, dels det faktum att ansökan framledes kommer att kunna bli placerad var som helst i Indien.
    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • Namaste72

mamma7412:  Det låter bra!

Här kommer en länk med bilder från Kolkata, det är världens finaste stad om du frågar mig

www.skyscrapercity.com/showthread.php&page=42

{ Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
Svar på tråden Väntetider i Indien