• AndreaSvan

Hur gör ni med LCHF när övriga i familjen inte vill?

Jag har tankar på att börja med LCHF.
    Men till mitt problem. Jag pluggar just nu hemifrån medan min sambo jobbar från 8 till 18. Jag går alltså hemma hela dagarna och lagar således all mat åt oss två.
    Han är inte intresserad av LCHF alls. Han är lång och spinkig och tränar en del och behöver sina kolhydrater som han dessutom gillar.
    Jag har pratat med honom om detta och han säger att han gärna provar LCHF med mig, men att han inte tror att endast fett utan kolhydrater kommer att räcka för honom. Hur ska jag göra? Ska jag laga två rätter varje dag? Det blir ju dyrt... Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Hur gör ni med LCHF när övriga i familjen inte vill?
  • Stars

Varför skulle det bli dyrare att laga två olika maträtter varje dag än två lika? Det är väl ändå samma mängd mat det rör sig om?

• Meus Veritas

Jag gör samma mat ibland utan att jag äter pastan o det. Men ibland blir det två maträtter att laga. Dock brukar jag göra mer mat till mig o kyla/frysa in så jag kan slippa det andra dagar

• AndreaSvan
    Stars skrev 2011-03-10 11:42:07 följande:
    Varför skulle det bli dyrare att laga två olika maträtter varje dag än två lika? Det är väl ändå samma mängd mat det rör sig om?
    hahahah jo det har du rätt i :) men omständigare då? det blir ju lite omständigare :)?
    Eller finns det något annat sätt att lösa det på? Typ göra en LCHF och till den andra tillägga lite kolhydrater?
    Jag vet inte, vi har alltid ätit samma sak och jag har aldrig ätit LCHF innan, så detta är helt nytt för mig
  • AndreaSvan
    Meus Veritas skrev 2011-03-10 11:43:57 följande:
    Jag gör samma mat ibland utan att jag äter pastan o det. Men ibland blir det två maträtter att laga. Dock brukar jag göra mer mat till mig o kyla/frysa in så jag kan slippa det andra dagar
    det var ju ett bra tips!!!
    har ni någon bra sida på nätet som har recept och annat som är bra för lchf nybörjare?
  • hemlig02