Hur ofta besöker ni biblioteket?
Hur ofta besöker du biblioteket med dina barn? Bor du så att det är bokbuss som gäller räknar du den som bibliotek.
Skriv gärna och berätta om era biblioteksbesök.
Hur ofta besöker du biblioteket med dina barn? Bor du så att det är bokbuss som gäller räknar du den som bibliotek.
Skriv gärna och berätta om era biblioteksbesök.
Jobbar i nästan samma byggnad som biblioteket och är in lite då och då. Lånar en bunt böcker till sonen som vi läser i nästan varje dag. Sen när lånetiden gått ut lånar jag en ny bunt. Perfekt enligt mig, väldigt glad att biblan finns och är gratis dessutom!
Nu, när jag jobbar, runt varannan vecka. När jag var föräldraledig var vi nog där en gång i veckan. Jag älskar bibliotek och jobbar hårt på att sonen ska bli lika hemtam där som jag alltid varit.
Jag förstår inte resonemanget kring "vi lånar inte böcker - vi KÖPER böcker". Vi både lånar och köper, vi. Massor av böcker som inte kan köpas måste man ju låna om man vill läsa dem, och en hel del böcker lånar vi på prov - det är ju trist att köpa en skitbok.
Det enda jag har emot bibliotek är alla råpuckade föräldrar som tror att man kan gå DIT med sina sjuka barn bara för att det är så tråkigt att vabba. Skitsmart, hörni.
Ca 2-3 ggr i månaden. De har bebis-sånggrupp på mitt bibliotek och sedan brukar äldsta sonen alltid vilja gå in när vi går förbi.
Vi lånar inte alltid böcker, ibland sitter vi bara där inne och läser en stund.
oj nu tryckte jag lite väl fort. tryckte på mer sällan samtidigt som jag läste ang bokbussen.
Jag eller min mamma tar med min dotter dit varannan vecka.
Vi går dit med 2-åringen var fjärde vecka när lånetiden går ut. Vi läser väldigt mycket och jag hade bkivit tokig om vi bara skulle läsa det vi köper. Nej, in med en femton nya böcker varje månad så det blir lite variation.
Sonen älskar att gå dit. Vi brukar väl vara där en timme och hänga. Dels läser vi mycket där och sen tycker han att de har en del roliga saker typ små pallar och ett kuddhörn.
Någon gång i månaden just för at utbudet är väldigt dåligt och biblioteketer väldigt litet.
Vi köper böcker.
Vi är nog där 2ggr per månad i snitt. Bläddrar i böcker, gör pussel, ritar. Jag brukar även se till att plocka på mig deras program för det brukar vara teater för barn 2-3 ggr i halvåret ungefär.
Jag älskar bibliotek, det är så mysig stämning där och eftersom jag tycker att man får så mycket språkmässigt av att läsa så vill jag så gott det går få min son att uppskatta böcker.
Aldrig.Vi köper böcker
Lånar inget till mig själ, det jag vill läsa köper jag, men bokslukardottern skulle ruinera oss och fylla huset om hon fick hållas, så till henne lånar vi massor. Bytes ungefär var ttredje vecka.
Lillkilleh har också uååtäckt böcker, men där funkar än så¨länge för det mesta det vi rdan har hemma.