Hur ofta besöker ni biblioteket?
Hur ofta besöker du biblioteket med dina barn? Bor du så att det är bokbuss som gäller räknar du den som bibliotek.
Skriv gärna och berätta om era biblioteksbesök.
Hur ofta besöker du biblioteket med dina barn? Bor du så att det är bokbuss som gäller räknar du den som bibliotek.
Skriv gärna och berätta om era biblioteksbesök.
Vi brukar läsa tillsammans när vi är där. Ofta någon bilderbok med punktskrift eftersom ungarna gillar att man kan känna bilderna, men även andra böcker.
Har inte varit frivilligt på bibblan någon gång, bara med skolan när jag var liten. Läser jättemycket, men köper böckerna istället.
Varannan vecka, alltid på torsdagar! Jag bläddrar i damtidningar, lånar en eller ett par böcker. Liten pusslar, bläddrar i böcker och så lånar vi ett gäng. Torsdags-mys!
Jag brukar gå en gång i veckan tillsammans med dottern och så en gång helt själv. När jag är där själv kan jag koncentrera mig på att kolla allt jag är intresserad av !
Var tredje vecka ungefär brukar vi byta ut böckerna, fast ibland går jag själv (men lånar sådant som jag tror dottern skulle gilla).
Aldrig.
Men böcker har mina barn såklart iaf.
Med barnen är jag inte där ofta. Jag går själv ungefär varannan vecka och lånar då böcker till både mig och barnen. Äldste sonen är på biblioteket en gång i veckan med förskolan.
Väldigt sällan, men nu har det blivit två dagar efter varandra!
Jag går gärna och lånar böcker till barnen, men har liksom inte varit barnfri så ofta på sistone och gillar inte att dra dit alla. Dels vill jag inte sitta där med dom, men dom vill ju kolla runt överallt och dels är det smått krångligt för oss att ta oss dit.
Aldrig. Kanske skulle gjort det om jag bodde i sverige. När jag var liten kom bokbussen varannan vecka och då lånade jag massor. Speciellt när man kom upp i åldern för Lättlästa böcker. Och sen gick vi till biblioteket med skolklassen varannan vecka under flera års tid.
Aldrig. Vi köper böcker.