Örontermometer!
Vi funderar på att skaffa en örontermometer. Har sett en på apoteket, men den kostar 600 kr, är det värt det eller finns det andra som är minst lika bra?
Vi funderar på att skaffa en örontermometer. Har sett en på apoteket, men den kostar 600 kr, är det värt det eller finns det andra som är minst lika bra?
Skulle absolut rekomendera dig att köpa den på apoteket, den är jättebra.
Vi har haft den i 7 år nu och jag tycker alltid den visar på så gott som helt rätt temp.
Skiljer oftast max 2 tiondelar om man tar i båda öronen och exakt på tiondelen är ju sällan man behöver veta
Nu börjar den dock ge upp känns det som, men det beror nog på åldern, den är ju faktiskt ett antal år gammal
Några tiondels grader kvittar ja, men vår visar ofta 1 grads fel o i det fallet visar örontemp 37 (inte feber) även efter många mätningar, medans rumptermometern visar 38, dvs klar feber! Jag var åxå olyckligt vetande o jättenöjd i 1,5 år då vi bara använde örontemp, men när dagis skickat hem vår son 3 ggr pga att deras temp visat feber o vår örontermometer visade att han var frisk så började vi ana ugglor i mossen. Men som sagt, den visar fortfarande rätt på oss vuxna!
Just ja, kan tillägga att det fortfarande är busenkelt att mäta med rumptermometer nu när min son är två år. Det gör man vid blöjbytet då man ändå smörjer in rumpan. På med lite kräm på spetsen bara, sen känns det inget! Men som sagt, smaken är ordagrant som baken bara man vågar att inte lita till 100 på resultatet...
Det är ju en speciell teknik man får ha för att använda örontermometer. Testa på en annan vuxen eller ett villigt barn tills du har fått in snitsen! Jag har en braun från Apoteket. Den är superbra. Har fått bäst i test av råd och rön.