• Aeon

Åka bil 46 mil med bebis.TIPS!!

Hej,

Vi kommer åka ca. 46 mil bilfärd i slutet av april med vår då snart 9 månaders son. Stanna borta 1 vecka och sedan åka hem igen. Vi behöver lite tips på hur vi ska gå tillväga.

-Kan vi åka kväll/natt för att sonen ska ha sin nattsömn i bilen? Eller är det för på frestande för lillens rygg att sitta upp så länge i ett svep? Det vore smidigt eftersom man slipper underhålla en uttråkad bebis som INTE tycker om att sitta fastspänd mer än nödvändigt.. Drömmer (30 min)

-Hur ofta bör man ta raststopp om man nu inte bör låta honom sova sittandes så länge?

-Vad ska man underhålla honom med i bilen?

Är tacksam för era tankar, svar och råd kring detta!

//Flux

• Svar på tråden Åka bil 46 mil med bebis.TIPS!!
  • Aeon

Vad skönt att höra att man inte är helt ute och cyklar! Var rädd att få en rejäl avhyvling för att jag vill ha honom sovandes i bilen istället för skrikandes.Flört

Då planerar vi för kvälls/natt körning och paus om han(eller vi) verkar behöva det!

Tack för snabba svar!

• Aeon

Tack för tipsen Nemi! Känner mig tryggare när man läser om andras erfarenheter Skrattande

Smart sagt angående "Husk mjuke leker, så han ikke får en hard leke i ansiktet ved bråstopp!" Det har jag aldrig tänkt på!!

{#emotions_dlg.flower} Tack!

Svar på tråden Åka bil 46 mil med bebis.TIPS!!