Johanna 85 skrev 2011-03-12 10:25:18 följande:
Ush vilken hemsk upplevelse du måste haft med dottern, för det är det man farar mest är barnets hälsa. Vilken tur att de andra fick tas med snitt. Jag förstår att de gör snitt ... hur upplevde du snitten jämfört med vaginal förlossning? Hur ofta fick du göra TUL med dina barn?
tänkte mer hur mycket de kan växa sista tiden... då min bebis uppskattas till 2500g i v.31+6... svårt att säga hur mycket bebis nu kommer gå upp. Men tvivlar på att den avstannar sin vikt precis =)
Dottern ja henne uppskattade bm till ca 3,500g men sen sa dom olika datum.
Jag hade bara sex än ända natt med en man och blev gravid.
Mensen slut datum kommer jag ej ihåg då inget var planerad jag var bara 19år.
Men natten jag hade sex var 7 september samma natt mammas man dog.
Dom sa att jag skulle ha BF 1-3-6 maj så jag gick och väntade och väntade ni vet ju att man vet att nu händer det men NOPP haha sen fick jag en nu tid till Tul och då sa dom 3-6 juni ..
Det stämde lite iaf.
5 juni gick vattnet en hinna och sen 6 juni kom värkarna och jag åkte in på förlossningen och 7 juni föddes dottern.
Allt gick bra på början men efter Eda och lustgasen var det bara ingen ork längre.
Klockan 22 tiden tog värkarna slut jag åkten in på förlossningen redan kl 10 tiden på morgonen så kl 22 på kvällen tog värkarna slut.
Blev igångsatt kl 22 tiden och dom höjde droppen och då klarade jag inte av trycket längre där kämpade jag.
När hennes hjärta gick ner blev barnmorskan orolig och kallade in narkosläkaren från operationssalen och han sa till mig att om hon nu inte skulle komma ut med sugklockan skulle det leda till akutsnitt.
Hon åkte upp varje gång och jag hade så jobbigt så jag svimmade under krysningsvärkarna och varje gång jag skulle krysta åkte hon upp.
Barnmorskan tog sin arm och körde HELA armen in i mig så jag fick krysta ut hennes arm + min dotter med sugklockan.
Ut kom ut livlös och halvblå och jag trodde givet viss att hon var död vet inte hur hon kom för snabbt gick det med barnmorskans arm + sugkoppen och så hennes axel gick urled på farten.
Ut sprang barnmorskorna och narkosläkaren och där låg jag kvar och blev sydd 7 styggn vaginalt och 5 stygn anus.
Och dottern kom sen till mig och mådde bra.
Hon var 4140g och 52cm huvud 35cm BF+9
Istället för att skriva om sonen så hamnade jag med på Tidningen Föräldrar&barn vet inte om du ahr läst om det 2008 kom jag med på tidningen låg på borde på alla Mvc:er
Och sen var jag med i Familjeliv
http://nynashamnsposten.se/familj/familjeliv/1.650035-carina-fodde-en-rekordstor-bebis
Pågrund av barnmorskan dåliga agerande kunde jag ha varit död och barnen hade varit utan en mamma.
Barnmorskan anmälde jag och sjukhuset för tjänstefel.
Nu var jag rädd att bli gravid igen alla minnen om detta satt i det gör dom än idag men när ajg blev gravid igen och flyttade från sverige till danmark så var barnmorskan förstående men denna barnmorskan trodde givetvis att han som jag hade nu i magen skulle vara på BF dagen 4000g men hon vågade inte gissa mer hon visste nu att min kropp gjorde stora barn utan garviddiebaetes då jag blev testad då jag väntade sonen och fick dricka gulosbelasningen.
Nu blev jag testad igen och allt såg bra ut.
Hon mette magen och han låg också översta kurvan och sf måttet var precis som med sonen över över bara.
Hon vågade inte gissa mer och sa bara att vi skulle nu ha koll på denna graviditet.
Ul och Tul stämmde inte in helt enligt mensen slutgång + ägglosnsingen som jag hade 2 ggr på 1 månad skulle jag ha BF 15 dec enligt mig och läkaren men enligt barnmorskan på bb skulle jag ha bf 22 dec..
Tul fick jag v 35+5 och han var stor där 3890g samma dag fick jag lov att prata med överläkaren och hon sa att här i danmark gör man inte igångsättning innan BF dagen om jag ville ha igångsättnngen skulle jag vänta men det hade jag ingen lust med jag ville inte uppleva detta en gång till jag var rädd.
Jag grät och var så lessen men jag tog för mig och sa att han skulle komma ut med snitt han med och jag gav upp.
8 dagar efter v 37+5 kom han ut läkaren hade sagt att hon trodde på att om jag passerat tiden skulle han vara över 5000g men under 6000g jag skulle bara ta ut honom.
han var 4150g och 51cm huvud 35cm
Tagen 2 veckor innan Bf dagen.
Allt gick bra jag kom in på bb och fick ta av mig kläderna och la mig i sängen.
När det var dags så tog dom mig i sängen till op rummet va mig Eda(spinal bedövning) + katetern
Jag var i himelriket ..
Jag kände mig trygga händer nu ..
Ut kom sonen men han var medvetslös direk blev han kopplat till lustgass (syre) och där låg han ca några minuter sen kom han till mig på bröstet och efter snittet så åkte jag och sambon och vår pojk till uppvaknings rummet där låg vi i 4 timmar tills jag kom in på förlossingen med sambon + sonen.
Innan jag blev snittat fick jag tabletter mot kraftig blödning innan så för dom visste hur jag hade det med mina andra 2 jag förlorade massa blod och allvarliga komplikationer.
1:a fick jag vul + rul + tul 2 ggr
2:a ul + rul vecka 41 första Tul (som ledde akut till förslossningen + överläkare + snittdatum)
3:a ul+rul+tul+överläkare och snittdatum