medial/lateral halscysta, någon??
hejhej!
Hur litet barn?
Ska in till sjukhuset med min 3-åring imorrn för undersökning av en ev medial halscysta.
Vet inte så mycket mer än de man hittar när man googlar.
Spänd för vad de skall säga.
hejhej!
Hur litet barn?
Ska in till sjukhuset med min 3-åring imorrn för undersökning av en ev medial halscysta.
Vet inte så mycket mer än de man hittar när man googlar.
Spänd för vad de skall säga.
Upptäckte knölen den 10mars, vet inte hur länge hon kan haft den. frågade en vecka senare när vi va till doktorn i annat ärende om va de kunde vara, å de va då vi fick remissen till ÖNH å dit ska vi idag nu då. hon har inte haft nå problem me den hitills. Så än så länge bara en "klurig knöl" som hon fått! :) själv tror hon att de är en äppelbit som fastnat! Kan den spricka?! huu... ha faktiskt tyckt att den vuxit sen jag upptäckte den, men de kanske ä inbildning.. Operation...oj. de har jag ju läst att de kan leda till. ja de ska bli spännande å höra vad som sägs idag! jag återkommer! men berätta gärna lite mer om din son. Känns som ovanlig grej å få, så skönt å få kontakt med nån i liknande situation...
men fy!! stackars stackars liten! tycker så himla synd om små som måste gå igenom sånt! nog hemskt att vuxna inte få bra vård och respons.
Nellie ha ju som sagt itne haft nå besvär än, få se då va som händer framöver.
Hon fick träffa en trevlig underläkare idag, Han klämde å kännde, hämtade överläkaren, han gjorde en ännu snabbare klämning och sen konstaterade de att de va en medial halscysta. Inte helt ovanligt. Eftersom hon inte hade nå besvär ville dom avvakta op å ett återbesök skulle komma till hösten. men blev de problem skulle vi höra av oss direkt. de sa att de opererades bort men vill avvakta,bla för att inte orsaka ärr helt i onödan. sen va de klart.
Dom tog inge prov. ha de gjorts på din son?
antagligen var de säker på va de va pga av dess placering.
men de är de enda som gnager lite.....
annars skönt att de inte blev op just nu
Va sa eran läkare idag då? mera antibiotika?
va tiden går fort iblan! de händer så mycke..på alla områden. så ja har itne hunni skriva nå mer här
hur har de gått för er? har de blivit op? va har hänt?
men nu känns de som vi håller på att återkomma till knölen..
kännde ingen sträng å de sa heller inget. kanske får läge å fråga om de igen fö dottern ha varit sjuk nu snart en månad från till. typ förkylning som vandrar runt. börja i luftrör..hals..öron infl förra veckan..å konstant lite lite feber. ida kom de lite blod ur öra så imorrn ska vi å visa upp öra igen för den är inte bra trots penicillin i en vecka.
men så fråga ja henne om knölen idag..om ja fick titta å känna..bara titta sa hon. VA? har du ont?!..ja, svara hon.
så de kanske ä dax fö den nu? Hmmm..