• J0sSan90

unga föräldrar i örebro som vill prata/träffas?

Finns det några unga föräldrar i Örebroområdet som vill skapa lite nya kontakter och hitta på något med mig och min lilla dotter på två år?

• Svar på tråden unga föräldrar i örebro som vill prata/träffas?
  • J0sSan90
    ewamikaela skrev 2011-04-07 21:26:32 följande:
    Hej, vad trevligt! Jag bor på norr, mellan pizzeria Diana och USÖ om det säger dig något, men ska som sagt flytta inom en relativt snar framtid då jag & sambon köpt en lägenhet/radhus i Lundby. Lite utanför allt, men mycket grönområden och katterna kan gå ute. Dessutom får vi en liten trädgård!

Var bor du?
    Okej. :) Låter härligt! vill helst flytta jag med men som de ser ut nu blir ja nog kvar här ett tag. Bor på norr jag med typ Svempen hållet :)
  • J0sSan90
    lovegun skrev 2011-04-08 22:47:43 följande:
    ja absolut, lyx med eget rum känns det nästan som jue : )
    vart vill du helst bo då? Tänkte du örebro eller någon helt annan stans i sverige?
    jag älskar att kunna sitta och fundera på olika ställen i sverige man kan flytta till, någon dag ska jag hitta det ultimata stället. de senaste 5 åren har jag varit inne på usa...men det är ju bara att fortsätta drömma ^^
    måste komma överens med killen om vart vi ska bo, vi har väldigt olika åsikter om det x)

nä börjar själv tröttna mer och mer på facebook, men är mer där än här ^^ mest är jag inne på twitter, haha ^^
    aa ;) vill nog bo utanför örebro trivs faktiskt bättre på landet men vill inte bo allt för långt bort heller. Men ja tror Örebro känns bra än så länge. Ja längtar så till ett hus de e verkligen min dröm. Men Just nu är det ju både praktiskt o bra när ja inte har mitt körkort än blir nära till dagis o sen när ja ska till jobbet/praktiken!

Okej. ja har lixom inte orkat lagt ner tid på facebook men men..därför jag kolla in familjeliv i stället! haha

• ewamikaela
    lovegun skrev 2011-04-08 22:42:47 följande:
    ja jag bor mittemot usö så vi bor rätt så nära då : )
    vart ligger lundby? x) är ifrån kumla så hittar inte mer än inne i centrum ^^

Lundby ligger bortanför ICA Maxi och Vivalla, typ. Jag är själv rätt kass på att hitta i Örebro för jag kommer från Arboga från början men skam den som ger sig, jag börjar lära mig ;)

Verkar iaf vara ett par stycken som håller till på norr just nu!

• lovegun
    J0sSan90 skrev 2011-04-09 08:54:32 följande:
    aa ;) vill nog bo utanför örebro trivs faktiskt bättre på landet men vill inte bo allt för långt bort heller. Men ja tror Örebro känns bra än så länge. Ja längtar så till ett hus de e verkligen min dröm. Men Just nu är det ju både praktiskt o bra när ja inte har mitt körkort än blir nära till dagis o sen när ja ska till jobbet/praktiken!

Okej. ja har lixom inte orkat lagt ner tid på facebook men men..därför jag kolla in familjeliv i stället! haha

Ja ett hus känns som något man bara måste se fram emot, men samma här...det får nog vänta ett tag till. Jag är för bekväm av mig för att bo i hus också, man blir ju så bortskämd i lägenhet. Allt sköter "sig själv" typ. Man behöver inte bekosta en massa dyra renoveringar om nått skulle gå sönder och det där med snöskottning är verkligen inte min grejj.
    Så tanken är väll att så länge wilma inte går på dagis har vi tid på oss att flytta runt lite och känna efter vart vi trivs bäst och sen bo i lägenhet några år till. Sen kan man fundra mer på hus ^^

Vad praktiserar du som då? : )
  • lovegun
    ewamikaela skrev 2011-04-09 11:01:22 följande:

Lundby ligger bortanför ICA Maxi och Vivalla, typ. Jag är själv rätt kass på att hitta i Örebro för jag kommer från Arboga från början men skam den som ger sig, jag börjar lära mig ;)

Verkar iaf vara ett par stycken som håller till på norr just nu!

Är det ute i skogen eller i ett vanligt bostadsområde? : )
    Vet att det ska finnas några hus ute i skogen en bit bort ifrån ica maxi ^^ haha
  • ewamikaela
    lovegun skrev 2011-04-11 13:14:00 följande:
    Är det ute i skogen eller i ett vanligt bostadsområde? : )
    Vet att det ska finnas några hus ute i skogen en bit bort ifrån ica maxi ^^ haha
    Jag skulle klassa det som bostadsområde. Men samtidigt är det otroligt mycket grönområden runt omkring så vet inte riktigt vad du klassar det som. Det är iaf 2 våningshus med lägenheter på 2 plan, där de undre har uteplatser med trädgårdar och de på övre våningen har balkonger. Vi har köpt en med uteplats :)

Efter att ha storstädat köket idag lääängtar jag ännu mer tills jag får flytta dit och allt är nyrenoverat och fräscht istället för som här där ska stamrenoveras och allt är jätteslitet.
  • J0sSan90
    lovegun skrev 2011-04-11 13:12:20 följande:
    Ja ett hus känns som något man bara måste se fram emot, men samma här...det får nog vänta ett tag till. Jag är för bekväm av mig för att bo i hus också, man blir ju så bortskämd i lägenhet. Allt sköter "sig själv" typ. Man behöver inte bekosta en massa dyra renoveringar om nått skulle gå sönder och det där med snöskottning är verkligen inte min grejj.
    Så tanken är väll att så länge wilma inte går på dagis har vi tid på oss att flytta runt lite och känna efter vart vi trivs bäst och sen bo i lägenhet några år till. Sen kan man fundra mer på hus ^^

Vad praktiserar du som då? : )
    Okej. Ja man blir nog det ;) är som du säger man behöver inte göra så mkt men har haft en del fel med lägenheten ett tag så man började bli rätt trött :S ja känner att ja vill bli färdig med körkort iaf sen spelar det ingen roll vart jag bor..blir lite lättare att ta sig någonstans..

jag står i en butik på stan katarinas presenter och inredning. har du varit där? har inte funnits jätte länge men sen augusti förra året..
  • J0sSan90
    J0sSan90 skrev 2011-04-11 18:54:14 följande:
    Okej. Ja man blir nog det ;) är som du säger man behöver inte göra så mkt men har haft en del fel med lägenheten ett tag så man började bli rätt trött :S ja känner att ja vill bli färdig med körkort iaf sen spelar det ingen roll vart jag bor..blir lite lättare att ta sig någonstans..

jag står i en butik på stan inredning o presenter
  • lovegun
    ewamikaela skrev 2011-04-11 16:14:17 följande:
    Jag skulle klassa det som bostadsområde. Men samtidigt är det otroligt mycket grönområden runt omkring så vet inte riktigt vad du klassar det som. Det är iaf 2 våningshus med lägenheter på 2 plan, där de undre har uteplatser med trädgårdar och de på övre våningen har balkonger. Vi har köpt en med uteplats :)

Efter att ha storstädat köket idag lääängtar jag ännu mer tills jag får flytta dit och allt är nyrenoverat och fräscht istället för som här där ska stamrenoveras och allt är jätteslitet.
    hehe okey, låter ju jätte mysigt! måste vara skönt nu när det blir sommar att ha uteplats och grönområden : ) congratz till er!
    att flytta och packa är nog det värsta jag vet, men belöningen kommer ju sen när allt är uppackat i det nya stället och man äntligen känner sig som hemma : )
  • lovegun
    J0sSan90 skrev 2011-04-11 18:54:14 följande:

jag står i en butik på stan katarinas presenter och inredning. har du varit där? har inte funnits jätte länge men sen augusti förra året..
    jaha : o vad har du för hyresvärd då??
    då får jag önska lycka till med det då! : ) har du lätt för att köra? Jag är totalt livrädd för att köra men kan typ alla trafikregerl och sånt x) lite roligt när pojkvännen frågar mig vad för regler som gäller när det är han som har körkort och inte jag. Samma på handledar kursen där jag visste mer än dom som var i 40-50 års åldern och hade massa fel :O

nä det vet jag inte vad det är, tänker nog mer på det nästa gång jag är framme på stan ^^ haha
    är det butik du vill jobba som i framtiden? : )
Svar på tråden unga föräldrar i örebro som vill prata/träffas?