• Sally

Närhet och samsovning

Vad gör han när han är vaken?  Väcker han er också? 

Annars, skulle jag rekommendera typ en 205 säng, och du, varje gång han kryper upp på dig, försiktigt och kärleksfullt lägger honom brevid dig istället, och bara sagt att det är för tyngt, och att vi ligger så istället.  Och sedan om ni har stor säng, även om han är vaken, så kanske han inte behöver väcka er?

Vår son ville också ligga på tvären med huvudet på min mage och fötterna på makes, eller vice versa, och det var mysigt i några veckor men sedan var vi för trötta!  Vi bara vände på honom så att han la på egen kudde.  Han är nu nästan 5 och springer in till oss varenda kväll strax efter vi har somnat och sover resten av natten med oss.  Hans lillebror (17 månader, icke-adopterad) sover själv i spällsang i deras rum hela natten - han har inte samma behov som vår adopterade son.

Har du provat med öronproppar?  Jag har börjat använda dem efterman kära maken snarkar och låter som en motorsåg och jag sover så dåligt!  Jag upplevar att jag sover igenom en hel del mera - maken ibland kryper ur sängen om bebisen vaknar, och oftast märker jag ingenting, som om öronpropparna dämpar även olika typer av stimulus.  Tänkte det kunde vara nåt om sonen ligger vaken i flera timmar (om han inte är ledsen naturligtvis)

Svar på tråden Närhet och samsovning