• Anonym (trött)

Jag hatar snart mitt barn!!

Jag känner mig som världens sämsta mamma och har gjort det länge men jag orkar inte med mitt barn.
    För varje dag så blir ilskan bara större och större mot h*n.

När h*n föddes så fick jag en förlossningsdepression som jag aldrig fick ordentlig hjälp med, sen när jag började komma över den så började det här som har hållt på i 1år nu!

H*n lyssnar ALDRIG, slåss, sparkas, rivs, bits, drar i håret, skriker, kastar både sig själv och saker, river hela lägenheten, rör allting som h*n inte får röra.

En riktigt jävlig unge skulle jag vilja kalla h*n för.
    Det är i stort sett ingen som vill komma hit för de orkar inte med han.

Vi har testat timeout, ignorera, prata snällt, skrikit, varit pedagogisk, gå in på ditt rum ja allt ni bara kan tänka er.
    Han hånflinar jämt åt än när han ska göra saker.

Som nu då kastade h*n sönder en jätteviktig vas för mig, "Nej, ställ tillbaka den där är du snäll" "Hånflin och kasta", sen skrattade h*n när den gick sönder.

När h*n drar mig i håret så drar h*n tills jag börjar gråta och stora tussar lossnar, då skrattar h*n också är drar ännu mer.
    Är alltid tjurig och ska alltid krångla med allt!

JAG ORKAR INTE MER!!!!!!!!!
    Varenda dag har vi det såhär från kl 07 - 20.00.

H*n är 2½år nu!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-15 18:01
    Jag har inte tid att svara på alla inlägg så jag uppdaterar.

Nu har jag svart på vitt till er alla att det här inte "bara" är vanlig trots.
    Från ingenstans så blev han hysterisk på BVC, hon frågade mig vad jag hade gjort för att bryta det beteendet och hon såg hur elak han var.
    Jag kanske ska tillägga att han skadar sig själv också när han blir elak, med att tex bita hål i huden på sig själv o.s.v.

Fick genast ett nummer till ett ställe där de hanterar barns beteenden dagligen, då hon inte ansåg att det var normalt.

Jag har ALDRIG sagt att jag hatar mitt barn, jag älskar mitt barn över skyarna, han är det bästa jag har i mitt liv. Och det jag menade med att jag inte vill att han ska vakna var inte att han ska dö, det menade jag som att jag önskar att de kunde vara slut på allt stå hej hemma.

Han pratar väldigt lite för sin ålder.
    Bara för att jag har haft förlossningsdeprisson så betyder det INTE att jag har knytit ann till mitt barn.
    Jag ger av hela min själ dagligen, vi kramas, myser, åker på utflykter, leker o.s.v.
    Läser sagor varenda dag och jag sliter som ett djur för att ändra den här situationen.

Han drar loss mina tussar från håret för att han sliter tag i håret och slänger sig bakåt.
    Jag är bestämd med han & har kört samma metod en tid men när inte de biter så måste man väl byta metod.

Familjelivet är det slut med då vi nu har separerat, det blev för mycket igår!

• Svar på tråden Jag hatar snart mitt barn!!
  • Anonym

Jag vet hur det är.Jag har varit där för flera år sen.
    Det var en plåga,det slutade med att jag fuskade med dagistimmarna så mitt barn kunde vara där mer än heltid,och sen flydde jag hemifrån ofta.Mitt barn älskade dagis och ville gärna vara där 10-11 timmar.Sjukt egentligen men idag vet jag varför.

Mitt barn har adhd,och det förklarar varför allt var så hemskt.I ert fall måste det inte vara en sjukdom.Men lova mig att sök hjälp och stöd,det gjorde vi.Det tog tid,men vi fick hjälp och stöd.

• Anonym (trött)
    Anonym skrev 2011-03-14 10:19:12 följande:
    Jag vet hur det är.Jag har varit där för flera år sen.
    Det var en plåga,det slutade med att jag fuskade med dagistimmarna så mitt barn kunde vara där mer än heltid,och sen flydde jag hemifrån ofta.Mitt barn älskade dagis och ville gärna vara där 10-11 timmar.Sjukt egentligen men idag vet jag varför.

Mitt barn har adhd,och det förklarar varför allt var så hemskt.I ert fall måste det inte vara en sjukdom.Men lova mig att sök hjälp och stöd,det gjorde vi.Det tog tid,men vi fick hjälp och stöd.
    Vart ska man vända sig för att få en sån utredning?
    Är det BVC eller blir det en vårdcentral?

Vi måste ha hjälp för varken jag eller pappan orkar med allt detta bråk hela dagarna.
    Det tär inte bara på våran föräldraroll utan även på vårat förhållande och nu står vi redo för att flytta ifrån varandra.
    Vi gör nästan sten, sax, påse om vem som ska behöva ha barnet.
  • Anonym (Hjälp!)

Oj, du har det jobbigt! Det verkar som om ni aldrig har haft tid att växa ihop, sin son och du. Först kom förlosningsdepresionen, sen kom "tvåårstrotset". Jag tror din son märker att du har det jobbigt i din relation till honom och att du mår dåligt, det visar han genom att bekräfta dina känslor, dvs göra sig så dålig som han uppfattar att du känner att han är.

Jag har svårt att tro att ditt barn hånflinar åt dig, det är han förliten för. Visst vet han att han inte får och testar vad som händer om han gör ändå, men det handlar om att han upptäcker dig och världen, inte att han vill dig illa.

RIng komunen där du bor och hör om de har familjeterapi (handlar absolut inte bara om parrelationer utan om alla familjens relationer) eller ring in föräldratelefon (BRIS har en tror jag). Du behöver prata med någon som vill dig väl och lätta på trycket!

Går barnet på dagis eller är du hemma med honom hela tiden?

• Anonym (Hjälp!)

BVC om ni trivs där, kan vara till hjälp också. Eller dagis, om han går där?

• Sessan90

Asså, du är ingen dålig mamma. Men man får tänka på att barn föds inte sådär, jag tror inte heller på 3-års trotsen utan det handlar mest om hur föräldrarna är mot sina barn och man märker direkt att du utstrålar inte direkt någon posetiv energi. Försök även fast det inte lätt alla gånger men försök beröm honom när han väl gör något bra istället för så "jävlig" kan han ju inte vara. Sen gör han något dumt, så du ska ju självklart inte slå honom men markera att det INTE ÄR OKEJ att dra mamma i håret. Du är förmodligen starkare än honom så det är bara ta bort honom där ifrån. Samma med vasen, ta bort honom från stället eller ta bort vasen tills han lugnat ner sig. Jag tror inte heller på att det hjälper att man skriker och tjatar på barnen för då kommer dom inte lyssna tillsut och inte heller prata snällt fär då tror dom att det är okej och att mamma kommer inte göra någonting. Utan var bara neutral men markera. Kan nog inte komma med fler råd men jag hoppas att det löser sig. Det är inte lätt med dom små liven men man skaffar ju dom för en anledning. ;) By the way, finns inte pappan med i bilden? Hur är han mot honom i så fall? Lycka till i alla fall!

• Anonym (trött)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2011-03-14 10:25:01 följande:
    Oj, du har det jobbigt! Det verkar som om ni aldrig har haft tid att växa ihop, sin son och du. Först kom förlosningsdepresionen, sen kom "tvåårstrotset". Jag tror din son märker att du har det jobbigt i din relation till honom och att du mår dåligt, det visar han genom att bekräfta dina känslor, dvs göra sig så dålig som han uppfattar att du känner att han är.

Jag har svårt att tro att ditt barn hånflinar åt dig, det är han förliten för. Visst vet han att han inte får och testar vad som händer om han gör ändå, men det handlar om att han upptäcker dig och världen, inte att han vill dig illa.

RIng komunen där du bor och hör om de har familjeterapi (handlar absolut inte bara om parrelationer utan om alla familjens relationer) eller ring in föräldratelefon (BRIS har en tror jag). Du behöver prata med någon som vill dig väl och lätta på trycket!

Går barnet på dagis eller är du hemma med honom hela tiden?
    Men det här handlar inte bara om mig och han, jag, hans pappa, morfar, mormor, farmor, farfar, mostrar, fastrar, morbröder, farbröder alla våra vänner flyr han för han är hemsk!!

Har en vän som är utbildad barnskötare och som har jobbat inom det yrket längre, hon gick efter en kvart för hon blev så förbannad på hans beteende.
    Alla pratar om detta hånflin som han alltid gör.

Han går på dagis 15h i veckan sen är han hemma.
  • Anonym (trött)
    Sessan90 skrev 2011-03-14 10:27:48 följande:

Asså, du är ingen dålig mamma. Men man får tänka på att barn föds inte sådär, jag tror inte heller på 3-års trotsen utan det handlar mest om hur föräldrarna är mot sina barn och man märker direkt att du utstrålar inte direkt någon posetiv energi. Försök även fast det inte lätt alla gånger men försök beröm honom när han väl gör något bra istället för så "jävlig" kan han ju inte vara. Sen gör han något dumt, så du ska ju självklart inte slå honom men markera att det INTE ÄR OKEJ att dra mamma i håret. Du är förmodligen starkare än honom så det är bara ta bort honom där ifrån. Samma med vasen, ta bort honom från stället eller ta bort vasen tills han lugnat ner sig. Jag tror inte heller på att det hjälper att man skriker och tjatar på barnen för då kommer dom inte lyssna tillsut och inte heller prata snällt fär då tror dom att det är okej och att mamma kommer inte göra någonting. Utan var bara neutral men markera. Kan nog inte komma med fler råd men jag hoppas att det löser sig. Det är inte lätt med dom små liven men man skaffar ju dom för en anledning. ;) By the way, finns inte pappan med i bilden? Hur är han mot honom i så fall? Lycka till i alla fall!

Har testat ALLT det där. Har pratat med BVC och fick råd av dem och de tar inte heller på h*n.
    Han är likadan mot ALLA!
    Det är INGEN som vill vara med våran familj för att han är så jävlig.
  • Anonym

Tror inte att det är något "fel" på ditt barn - men det känner nog av hur du mår.. Och därför beter sig så som det gör.

• killenkott

TS:Låter som mer än vanligt trots. Förstår att det känns utmattande för er föräldrar.
    Snälla,ge inte upp varandra ännu,dök hjälp hos BVC alt barnläkarmottagningen.
    Be om utredning gällande adhd diagnos.
    Säg att ni är i akut behov,så att det går snabbare.
    Sluta ha dåligt samvete,och fokusera framåt.
    Kram

• Anonym

jag håller med dig helt.jag förstår dig.
    du ska försöka komma till bup.se till att få en tid där.
    du kan gå på samtal där regelbundet med din familj,plus de kan starta en utredning ochså för att kolla att ingen sjukdom finns.

det är tufft att få tider,hitta rätt eller bra läkare som tar en på allvar,men kämpa för att få hjälp.Jag fick kämpa länge,alla motarbetade mig,även dagispersonalen.De vägrade hjälpa mig.Dagispersonal kan hjälpa,det lättaste är om dom själva ringer eller gör en sådan anmälan till bup.Men vårat dagis vägrade,vilket gjorde att hjälpen tog lång tid.det finns även socialkontor eller så man kan ringa,säg att det är kris.Jag lovar att de hjälper familjer,de kan puscha på ochså att utredning startas eller att ni snabbare får hjälp,och även kontaktperson eller kontaktfamilj eller annan avlastning.Men ge inte upp.Det gäller att komma rätt,hitta en snäll härlig person som faktiskt tar er på allvar.

Svar på tråden Jag hatar snart mitt barn!!