Utomkveds - operationen hjälpte inte! LIVRÄDD!!
Hej tyvärr har jag ingen erfarenhet av utomhavendskap ,men jag hoppas att de gå bra för dig ,du får krya på dig och updatera sen hur det går.
Hej tyvärr har jag ingen erfarenhet av utomhavendskap ,men jag hoppas att de gå bra för dig ,du får krya på dig och updatera sen hur det går.
Uppdatering: jag fick ändå ingen metotrexatspruta utan blev opererad en gång till istället! När jag väl kom till avdelningen för att få sprutan hade jag haft väldigt ont i några timmar och det blev alldeles outhärdligt nån timme efter att jag blivit inlagd. En stund efter undersökningen fick jag sådär akut jätteont, trodde jag skulle svimma. Läkarn och personalen hastar in, jag får en morfinspruta och det konstateras att jag blöder i buken igen, förmodligen för att en äggledare håller på att brista. Vips så blev det operation - och då såg de att graviditeten ändå satt i ena äggledaren, som de nu tog bort.
Jag tillhör alltså de fåtal kvinnor som fått opereras två gånger för samma X. Det är sällsynt men det förekommer. Det var bara himla tur i oturen att jag fick så ont innan jag hann få metotrexatet, det hade vart rätt jobbigt att ha fått det och SEN opererats akut igen...
Nu ska jag verkligen ta och vila för 3 ingrepp inom loppet av 2 veckor har varit rätt mastigt, och så det psykiska och allt. Jag vågar knappt tro att det är över nu. Och så hoppas jag verkligen att det inte blir svårt att bli gravid efter detta, vi vill ju ha fler barn framöver.
Kanske4a: hur har det gått för dig? Hoppas hcg-t sjönk efter första behandlingen!