• Superbia

Killnamn på E?

Vi behöver lite hjälp här. Känns som att vi har snöat in när det gäller namn till nästkommande barn. Jag har fått för mig att jag vill ha ett namn som börjar på E, så ös på med förslag nu! Glad

• Svar på tråden Killnamn på E?
  • Embla
    Superbia skrev 2011-03-17 21:16:51 följande:
    Det känns ju roligare om båda är med på namnet man väljer, men vi får se. Det kanske helt plötsligt dyker upp ett oväntat namn som båda gillar jättemycket Glad
    Måste det vara på E? Jag tänkte annars på Algot när jag läste vad dina andra barn heter.
  • Pistou

Vår son heter Elliot och det tycker vi är jättefint!

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • Superbia
    Embla skrev 2011-03-17 22:52:02 följande:
    Måste det vara på E? Jag tänkte annars på Algot när jag läste vad dina andra barn heter.
    Nej, det är ju inget måste men jag har snöat in på E av någon anledning. Kanske att vi (jag) tänker om. Jag vill helst inte att det ska börja på M eller V, eftersom jag redan har barn som börjar på dessa bokstäver, annars hade jag en del namn på V.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Lillskrutt BF 110609 ♥
  • Embla
    Superbia skrev 2011-03-18 20:15:52 följande:
    Nej, det är ju inget måste men jag har snöat in på E av någon anledning. Kanske att vi (jag) tänker om. Jag vill helst inte att det ska börja på M eller V, eftersom jag redan har barn som börjar på dessa bokstäver, annars hade jag en del namn på V.
    E är en bra bokstav.Skrattande Min yngste sons namn börjar också på E, men två i samma familj får räcka för oss.
  • Superbia
    augustisten skrev 2011-03-18 21:35:01 följande:
    Elof och Eskil är fint tycker jag :)
    Haha, ja Elof hade ju varit rätt bra eftersom min karl hade "Lord Elof" som internet-namn när vi träffades. Jag har dock ett gammalt ragg som kallades Elof så jag vet inte om det är så passande Flört
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Lillskrutt BF 110609 ♥
  • fraaajda

Vi snöade in på fornnordiska namn vi med och fastnade.
    Till slut vart det en Ralf, som i gammal form står med på rökstenen.
    Men de flesta tror att det kommer ifrån Englands Ralph.
    Men vi vet ;)

• FruSen

Min morfars pappa hette Elis
    Elias tycker jag är jättefint annars. Hade nog valt det själv om jag fick en pojke (om maken går med på det )

• Milles

Ed heter vår son, superfint tycker vi. Annars gillar vi både Egil, Elmer och Elis.

Svar på tråden Killnamn på E?