• Takhiza

    Tipps på barnvagn!! Smidig att fälla ihop och väga lite

    Vi använde sällan barnvagnen. Till och från dagis och om vi ska handla. Nu behöver jag tipps på en LÄTT barnvagn. Den ska väga lite och vara smidig att fälla ihop. Helst ska den inte heller ta för mycket plats i bilen.

    Sonen är 5månader snart och jag skulle önska en vagn vi kan ha tills han kan ha sulkyn.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-20 13:58
    Vill gärna ha en med FYRA hjul

  • Svar på tråden Tipps på barnvagn!! Smidig att fälla ihop och väga lite
  • Verkligen

    Bugaboo Bee  plus, om han är redo att sitta i sittvagn snart? Den väger bara 7 kilo, är smidig att fälla ihop, tar inte mycket plats och är så jävla lättkörd. Bästa vagnen jag haft.


    ♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
  • Verkligen
    Takhiza skrev 2011-03-14 21:06:59 följande:
    Problemet med Buggorna är dock att de, enligt mig, är ibland de fulaste vagnar som finns Tungan ute
    Haha, ja då vart det genast svårare..
    ♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
  • dosali

    Vi har en Teutonia spirit som funkat jättebra - lättkörd, lätt och enkel att fälla ihop. Dessutom funkar den bra i mycket snö. Vet inte hur liten den är i förhållande till andra men den är ju ingen traktor direkt

  • Takhiza
    dosali skrev 2011-03-14 21:44:50 följande:
    Vi har en Teutonia spirit som funkat jättebra - lättkörd, lätt och enkel att fälla ihop. Dessutom funkar den bra i mycket snö. Vet inte hur liten den är i förhållande till andra men den är ju ingen traktor direkt
    den har dock inte klarat säkerhetstesterna.. Den har lätt för att välta osv
  • Takhiza
    Jennie83 skrev 2011-03-15 08:09:37 följande:
    Emmaljunga Scooter, bästa vagnen vi haft. liten vagn men ändå stabil o säker!!!!
    Men de är väl ingen liggvagn?
  • Takhiza
    Ts Mamma skrev 2011-03-15 20:37:44 följande:
    BabyTravel Amsterdam...
    "Bärhandtaget till liggdelen skadades så att liggdelen riskerar att tippa så att barnet faller ur. Klämrisker varav en allvarlig i liggdelens sufflett, öppningar där fingrar kan fastna, vassa kanter på plastdetaljer och en smådel som lossnade från bromsen. Anmärkningar i bruksanvisning och märkning av barnvagnen." - Konsumentverket

    Känns lite si och så Obestämd

    Usch vad jag känner mig kräsen här haha!
  • Ts Mamma

    Jo, fast både det felet ockret på Teutonian är ju åtgärdat - det är ju det som är gala grejen med testerna att sen måste de åtgärda ev. Fel och brister...:)

Svar på tråden Tipps på barnvagn!! Smidig att fälla ihop och väga lite