Inlägg från: KlasKristian |Visa alla inlägg
  • KlasKristian

Pojke vid namn Sonja, vad tycker ni?

Usch vad svårt jag har för folk som använder sina barn för att "bryta normer". Fy fan.

Nä, byt till ett mansnamn själv i stället (som flera redan sagt).

Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • KlasKristian
    Eleator skrev 2011-03-15 16:59:34 följande:
    Hmm.. är den här tråden ett försök att genom någon slags retorik genom samma argument som man kan använda mot tjejnamn på killar sedan tycka samma sak om kjolar?
    Typ. Men enligt genusmänniskorna väljer ju pojkarna själva att ha klänning. Sitt eget namn är det inte många som väljer.
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • KlasKristian

Jag skiter i mobbningsargumentet, mobbad kan man bli även om man har ett typiskt killnamn som kille eller tjejnamn som tjej.

Däremot tycker jag det är helt åt helvete när man vill använda sitt eget barn som vapen för att "bryta normer" eller vad fan man nu vill kalla det. TS kan väl ta ett mansnamn själv i stället om det är så attans kul med dylika sociala experiment.

Jävla 2011-mentalitet :(

• KlasKristian
    mamma smurfen skrev 2011-03-16 10:13:05 följande:
    Döpp killen till Sonny, eller till Sonnie, om du nu vill undvika namn som slutar på Y  SkrattandeTungan ute
    Y-namn? Då hamnar han ju i fängelse ju.
  • KlasKristian
    morochmer skrev 2011-03-16 10:53:06 följande:
    Nej, det kan vara det men idag HETER man tex charlie. Och Kim vad är det förkortning på?
    Kimberly.
  • KlasKristian
    Filoso Fisken skrev 2011-03-16 11:08:49 följande:
    KlasKristian - Nämen!! Hur kan killar heta Kim då? Överlag räknas ju det mer som ett kill-namn, iallafall i Sverige.
    Har dålig koll på namnets rötter så jag vet faktiskt inte. Det kan till och med vara så att namnet Kim, som det används på pojkar i Sverige, har ett helt annat ursprung.
  • KlasKristian
    morochmer skrev 2011-03-16 11:08:57 följande:
    Så alla kineser och svenska pojkar heter inte kim utan kimberly?
    Precis vad jag menade. Game, set och match till dig.
  • KlasKristian
    Xina85 skrev 2011-03-16 18:06:14 följande:
    Jag upprepar:
    Förslaget att jag skulle byta till ett typiskt mansnamn känns rent ut sagt befängt, då det skulle innebära att jag direkt bidrar till det redan mansdominerande samhället. Att jag skulle byta namn går alltså helt tvärtemot min strävan.

Ska det vara så svårt att fatta?? Vissa missförstår allt...
    Ok, jag fattar. Du är ett troll.
Svar på tråden Pojke vid namn Sonja, vad tycker ni?