Inlägg från: Filuren83 |Visa alla inlägg
  • Filuren83

Pojke vid namn Sonja, vad tycker ni?

Pleco skrev 2011-03-15 19:05:31 följande:
    Seriöst, jag orkar inte ens diskutera detta namnval. Jag tycker att det är att gå ett steg för långt i denna hysteri om ett könlöst samhälle. Som sagt, låt barnet välja själv när han blir stor. Om mamman nu så gärna vill göra något drastiskt så bör hon själv börja med att byta sitt eget namn. Dra inte in barnen i det här, tycker uppriktigt sagt synd om dom små.
    Där tycker jag att du har en poäng! Mamman, dvs ts, kan ju byta namn istället. Jag tycker det börjar gå för långt. Mina tankar om jag mötte en pojke som hette Sonja, skulle vara att mamma och pappa måste ha önskat sig en dotter hemskt mycket och inte kan förlika sig med att det blev en pojke och därför lägger för stor vikt vid kön.
  • Filuren83
    Lady Dahmer skrev 2011-03-15 19:18:48 följande:
    tänker du samma sak om flickor som heter charlie eller elliot?
    Nej, det är så amerikanskt så att jag först och främst associerar till WT istället.
  • Filuren83
    Lady Dahmer skrev 2011-03-15 19:40:58 följande:
    så med andra ord så spelar det ingen roll egentligen vad man döper barnen till för det kommer alltid finnas nån som har en negativ åsikt om det?

HAHA CHARLIE OCH ELLIOT! NI ÄR WHITE TRASH WHITE TRASH WHITE TRASH!
    Ja, självklart! Det har jag ju inte sagt något om heller. Det jag menade var att hennes budskap inte alldeles säkert kommer att gå fram. Men om hon ändå vill göra något så kan hon gott byta namn själv.
Svar på tråden Pojke vid namn Sonja, vad tycker ni?