Pleco skrev 2011-03-15 18:45:04 följande:
Varför inte låta barnet välja själv om han vill vara frontfigur i hans mammas kamp om ett könlöst samhälle?
Varför inte låta barnet välja själv om han vill behöva försvara/förklara sitt namn titt som tätt?
Varför inte låta barnet välja själv om han orkar bli mobbad under skoltiden?
Sa aldrig att barnet skulle gå namnlöst...
"Varför inte låta barnet välja själv om han vill vara frontfigur i hans mammas kamp om ett könlöst samhälle?" Tillochbörja med så finns det ingen som kämpar för ett könslöst samhälle. Men varför inte låta barnet välja själv om han vill vara en person instället för sitt kön?
"Varför inte låta barnet välja själv om han vill behöva försvara/förklara sitt namn titt som tätt?" (gäller alla med fula namn. Jag tyckte det var jobbigt att kallas för tarzan pyjamas som liten och min man uppskattade inte att få heta O.B hela högstadiet. )
"Varför inte låta barnet välja själv om han orkar bli mobbad under skoltiden?" (om vi bortser från att mobbing inte handlar om namn eller hur man ser ut eller yttre attribut överhuvudtaget så vem tror du blir mest retad? Sonia eller Lisa? Sonia eller Ulla? Sonia eller ....? Det finns som sagt massvis med fula och ovanliga namn. Linda binda! Regina vagina! Malin analin! Sven svenne! osv och rimmar det inte så kan man skratta ändå. Som sagt - jag heter Natasha och fick all världens olika och elaka smeknamn under min uppväxt. (tarzan, Na-arsla, slabarschka)