Inlägg från: Troodon |Visa alla inlägg
  • Troodon

Pojke vid namn Sonja, vad tycker ni?

Det borde vara olagligt att ge pojkar flicknamn och tvärtom. Jag kan inte ens föreställa mig hur extremt indoktrinerad av en bunt galna, vinpimplande, soffrevolutionärer till homomarxister man måste vara för att ens överväga en sådan sak. Någon måtta får det vara. Skärp dig!

Ska du inte operera bort hans snopp och göra det till en "snippa" också? Eller varför inte operera bort allting så det blir en riktig liten "hen"?

• Troodon
    morochmer skrev 2011-03-16 13:47:23 följande:
    Och icke könsbestämda namn?

Operera bort snoppen?
    Det vore kanske vara en bra idé att vara lite tydligare med vad du frågar om?  Flört

Hur som helst så är det inte så att de namn vi har är nypåhittade, utan de har funnits länge. Därför är det snudd på psykiskt stört att plötsligt vilja ge en pojke ett klassiskt flicknamn och tvärtom. Det är ju trots allt så att det finns två kön och inte tre som Vänsterpartiet tycks tro, därför är det ju ganska naturligt att det finns namn som är könsanpassade. Att betrakta dessa ur något slags universalistiskt marxistperspektiv som konstuerade markörer för att förtrycka endera könet är helt enkelt bisarrt, och fel hur man än vrider och vänder på det.

Ja, jag skrev så för att jag tyckte att lite sarkasm var på sin plats. Trots allt så skulle väl förmodligen en del personer gärna se att det inte fanns kön alls. Varken fysiskt eller psykiskt.
  • Troodon
    Filoso Fisken skrev 2011-03-16 14:05:06 följande:

Troodon - Du vet väl att pojkar är lika mycket pojkar oavsett vad de heter, hur de ser ut, beter sig, vem de leker med etc. etc.

Eller?
    Känner du samma sak inför att låta flickor heta Charlie, Elliot, Sam eller Zion?

Jag tycker ju överhuvudtaget att det låter riktigt konstigt om man vill ge svenska flickor de namnen du radar upp. Sam är väl dessutom mer eller mindre ett smeknamn för Samantha, eller? Det finns vissa namn som länge givits till både flickor och pojkar i tex. England. Ett av dessa är Nigel.

Men varför ska vi nödvändigtvis försöka konstruera sådana namn i Sverige? Är det ytterligare ett steg i att bli världsmästare i VM i abnormalitetsdyrkan?
  • Troodon
    Filoso Fisken skrev 2011-03-16 14:41:31 följande:
    Troodon - De namn jag nämner är även vanliga namn i Sverige. Eller vadå, ska vi bara tillåta rakt igenom svenska namn? Då får jag byta namn från Amanda då, som är Franskt så vitt jag vet. Många med mig lär också få byta namn, för de flesta namn kommer någon annanstans ifrån.

Jag kan förstå att namn som typ... Faith, Keith, Nigel, Tyler och liknande inte är speciellt vanliga här. Just eftersom att de kräver ett rakt igenom amerikanskt uttal, vilket kan vara svårt för många. Men vad sjutton.. Elliot? Sam? Charlie? De är fannemej inte svåra att uttala, och är faktiskt rätt vanliga här.

Så jag tror inte att de med namnet Elliot automatiskt tas för att vara amerikaner, på samma sätt de hade gjort om de hette Faith eller Keith. M.a.o. fattar jag inte riktigt vad det är som du tycker är konstigt eller abnormt?
    Jag har då aldrig träffat någon i Sverige - vare sig kille eller tjej - som har hetat Charlie eller Sam och vad det nu var för namn du först skrev.  

Sedan menar jag inte att det bör införas något slags namnregleringsministerium, däremot så tycker jag att det är fruktansvärt tråkigt när folk väljer riktigt knäppa namn. Överlag så är det tragiskt när folk här är så överösta av amerikansk kultur att de väljer amerikanska namn. För det är ju egentligen inte fråga om engelska namn, eftersom det inte är England som är deras inspirationskälla.

Just Elliott låter väl inte så illa dock. Jag tycker att namnet ska fungera på svenska. Elliott fungerar. Charlie däremot fungerar ju inte riktigt. Det är i alla fall min åsikt. Fast Elliott låter inte särskilt fint. Foten i munnen
  • Troodon
    mysfaaktor skrev 2011-03-16 15:26:54 följande:
    vem bestämmer vad som är ett knäppt namn?
    Men hallå? Ganska ofta så är det ju tämligen självklart.
Svar på tråden Pojke vid namn Sonja, vad tycker ni?