Inlägg från: Chiica |Visa alla inlägg
  • Chiica

Potträning för 7-månaders

Jag ahr aldrig hört talas om någon som börjat så tidigt men potträning i allmänhet tar sin tid. Jag började med min son runt 2 års åldern och då fick han bestämma själv när han ville sitta, den fanns ju på toaletten och han fick även ta ut den ifrån toaletten och jag tyckte de va bra just för att han va såpass stor och kunde berätta själv coh allt gick då i hans egen takt :)

Ge henne tid isf, potträning ska aldrig vara stress :)

• Chiica
    minimamma89 skrev 2011-03-15 21:27:30 följande:
    Jag tror också på att man inte ska stressa eller tvinga fram något, hon ska ju så småningom vilja använda pottan själv och se det som naturligt att det är där man kissar och bajsar, inte i brallan. Tror jag helt enkelt sätter henne på pottan lite då och då under lek och mys, i olika situationer och i olika miljöer, och nu i början inte nödvändigtvis med syfte att hon just ska kissa. Så att pottan kanske snarare blir spännande än skrämmande.

Anledningen till att jag börjar så här tidigt är dels att jag är nyfiken på hur snabbt det kan gå att få henne torr, och lite av ekonomiska och bekväma skäl också. Tänk att kunna slippa blöjor åtminstone dagtid, vad skönt det vore!
    Ja men de känns som du har super koll på läget :) Lycka till! :)
Svar på tråden Potträning för 7-månaders