• SRA

Finns du äggdonator?

Hej! Jag letar förtvivlat efter en äggdonator.. Ni underbara kvinnor som donerar ägg är änglar!

Jag undrar om det finns någon som vill bli min och min sambos korsdonator?

Väntetiden på äggdonation är 2-3 år och tanken på att vänta så länge får mig att snart inte orka kämpa längre, vi längtar så mycket efter att få bli 3 i familjen..

Kramar till er!

• Svar på tråden Finns du äggdonator?
  • SRA

Tack snälla tovediana! Jag blir glad av att bara höra att du vill (men inte kan)

• Elinb90

Jadu :) det lät ju inte så farligt ;) hur ser du ut då? Det stod att donatorn och mottagaren helst skulle likna varandra.

• SRA

jo men jag skulle gärna hitta en som är korsdonator, alltså att ex du ger ägg till en okänd i väntelistan och jag får en anonym donator som sjukhuset matchar med mig, så hur du eller jag ser ut spelar ingen roll :) För dom matchar dig till en mottagare :)

Du får gärna min mail så kan vi skriv där ist om du vill?

• Elinb90

Jaha :) okej. Då fattar jag :p

• Elinb90

Men om jag lämnar ägg på sjukhuset ( eller vart man nu gör det) här i Umeå. Är du då säker på att du får ett fortare än det egentligen skulle gått? Jag kanske är lite trög men jag fattar inte riktigt :p

• SRA

jo om vi uppger vem min korsdonator är som hjälper oss, så har vi ca ett halvårs väntetid, max 1 år iom att vi bidrar med en donator :)

Nej du är inte trög, de är mycke info och jag har haft tid på mig att läsa in mig lite.
    Och om vi kan byta mailadresser så kan jag höra av mig till min läkare föa att fråga exakt hur man går till väga när man har egen korsdonator och vi kan dessutom prata om fler frågetecken osv? Är det ok?

• Kicki82

Jag ska donera men jag donerar hellre till det par som har väntat längst i kön som säkert redan ahr väntat i två-tre år. Men alla som donerar hjälper ju till att minska kön iaf :(

• SRA

Ja de är förståeligt att du tänker så, det är underbart att höra att du ska donera!

Svar på tråden Finns du äggdonator?