• SRA

Finns du äggdonator?

Hej! Jag letar förtvivlat efter en äggdonator.. Ni underbara kvinnor som donerar ägg är änglar!

Jag undrar om det finns någon som vill bli min och min sambos korsdonator?

Väntetiden på äggdonation är 2-3 år och tanken på att vänta så länge får mig att snart inte orka kämpa längre, vi längtar så mycket efter att få bli 3 i familjen..

Kramar till er!

• Svar på tråden Finns du äggdonator?
  • Marelb
    Tessaa89 skrev 2011-03-29 21:31:41 följande:
    Jag har alltid velat vara surrugat mamma eller hur det stavas men det är ju olagligt i Sverige va? Men äd låter oxo bra, hur gör man om man vill donera ägg?
    Ja surrogat går inte i vårt lilla land... det skulle jag heller aldrig klara av. Känns för personligt och känslomässigt. Men däremot att ge bort lite ägg är ingen big deal för mig...

Det finns en trådför oss donatorer under ÄD... Där finns massor av länkar. Men att gå in via vårdguiden tex och läsa Karolinskas Huddinges beskrivning ger en hyfsad bild av hur det går till, men inte alla små detaljer kanske... Välkommen dit!! Läs gärna min pres om varför jag gör detta... eller min Äggdonationsblogg... men har ju inte börjat än!
    Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • SRA

Finns det någon i Umeå eller i närheten som funderat eller tänkt donera ägg..
    Finns tanken eller möjligheten så hör gärna av dig till mig om du skulle vija hjälpa mig och min sambo, väntan på ca 2 år känns övermäktig..

Jag har tyvärr heller ingen i min närhet som kan korsdonera för oss :(
    Men vi hoppas och letar med ljus och lykta efter en korsdonator, och hoppas kunna hitta en snart!

Kram

• Marelb
    SRA skrev 2011-04-30 13:06:09 följande:
    Finns det någon i Umeå eller i närheten som funderat eller tänkt donera ägg..
    Finns tanken eller möjligheten så hör gärna av dig till mig om du skulle vija hjälpa mig och min sambo, väntan på ca 2 år känns övermäktig..

Jag har tyvärr heller ingen i min närhet som kan korsdonera för oss :(
    Men vi hoppas och letar med ljus och lykta efter en korsdonator, och hoppas kunna hitta en snart!

Kram
    Men en korsdonator om jag fattade det rätt från en annan tråd kan donera var som helst i Sverige. Men, det kanske är fel? Jag har ingen aning egentligen... De kanske skiljer på Landstingen...
    Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • Vildblomman

Jag skulle mer än gärna donera ägg :) Har bara inte kommit till skott så att säga. Enda som är hinder är väl min hormonspiral. Men den kan jag ta ut för den goda sakens skull :)

• Kexet

När jag fått de barn jag önskar ska jag donera ägga. Har alltid kännt som en självklarhet för mig!

• Mikkan90

Kom in här av slump. Och jag skulle abslolut kunna tänka mig att donera.
    Just nu är jag själv i början av en graviditet, och så har jag planerat och amma.
    Men efter det så skulle jag väldigt gärna vilja, nu är ju det långt tid kvar, men ändå :)

• Sacha86

Hej!

Har länge funderat på att bli äggdonator, först genom donor.se men sidan kändes aningen för oseriös för min smak. Efter att ha läst igenom tråden, så finns det ett stort behov av just äggdonatorer i Sverige.

Är det någon som är intresserad så kan ni höra av er.

Mvh

Sacha

• SRA

Fina människor, vill ni så gör det! Ring och anmäl ert intresse, och få mer information, boka en tid. Det är inget bindande men du får svar på många eventuella frågor och du gör ett par ute i sverige överlyckliga! Om någon av er tillhör umeå så får ni mer än gärna ta kontakt med mig så kan vi prata mer, för tyvärr så skiljer dom på landstingen så en korsdonator till mig måste lämna ägg i umeå.. Just do it ni som funderar på det :) Som sagt så är det inte bindande ändå fram tills äggen är utplockade!

• mammsilon

är för tillfället gravid men jag lovar att donera och hjälpa så fort jag kan!

• mammsilon

vad räknas som en ärftlig sjukdom? om min mamma tex har diabetes eller jag adhd?

• FemaleX
    mammsilon skrev 2011-05-26 02:02:57 följande:
    vad räknas som en ärftlig sjukdom? om min mamma tex har diabetes eller jag adhd?
    Ojdå jag är dåligt insatt men diabetes vet jag inte med adhd är ju hög ärftilghetsfaktor på, kan vara nåt att tänka på...
  • SRA

För mig är det ganska omöjlig att svara på den frågan, det är läkaren som avgör om en kvinna blir godkänd, jag har läst om de som både hade hjärtinfarkt och cancer i släkten som blivit godkända för att det såg dom som en normalrisk för vem som helst, så jag vet inte alls hur dom bedömer ärftligt! Jag tycker i vilket fall att det är helst underbart av dig att anmäla intresse när du kan! Lycka till med bebben! :)

Svar på tråden Finns du äggdonator?