• Anonym (orolig)

    Hjälp! Hur får jag bort en massa löss?

    Hade löss för ca 7 veckor sedan o trodde jag fått bort alla, men har hittat massor på mig nu o även på sonen. Fick de på jobbet, då jag jobbar som förskollärare. Nu hittade jag säket 100 löss idag. Avlusade både mig, sonen o sambon för 7 veckor sedan o hittade inga fler efter det. Men vi måste väl ha missat några o några löss kan ju föröka sig enormt på 7 veckor. Har ju säket 100 löss till eller mer! Hur får man bort så många löss? Har kammat bort många med en bra luskamm. Ska ner o köpa lusmedel, men vilket ska man ta när man har så många. Känner mig jätteäcklig i håret? Funderar på om jag måste klippa håret kort för att får bort alla elller i hemska tanke, raka bort håret? Hur ska jag bli av med alla löss?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-16 15:09
    Eftersom jag har psoriasis i hårbottnen, en hudsjukdom som kliar, så trodde jag det var det som kliade, men det var ju lössen. Så nu har jag gått med alla dess löss länge säkert!
  • Svar på tråden Hjälp! Hur får jag bort en massa löss?
  • snorkan

    usch stackars er!

    jag kammade min dotter mycket, och använde lusmedel, det som var jobbigt var dom döda äggen som var riktigt svåra att få bort, fick sitta och dra ut äggen för hand, tog TID vill jag lova! 

  • Anonym (orolig)

    Snorkan: Vilket lusmedel använde du? Hade dottern många löss?

  • snorkan
    Anonym (orolig) skrev 2011-03-16 15:24:17 följande:
    Snorkan: Vilket lusmedel använde du? Hade dottern många löss?
    ja hon hade många! tyvärr kommer jag inte ihåg vad det hette, fick avlusa henne i 2 omgångar, andra gången har jag för mig att det var nått värre medel från apoteket som jag fick rekomenderat
  • Birgitta2