Vanligaste fredagsmaten?
Jag har observerat på "vad blir det till middag ikväll"-tråden att väääldigt många äter hemmagjord pizza på fredagar.
Stämmer det tycker ni? Vad är er vanligaste fredagsmiddag??
Jag har observerat på "vad blir det till middag ikväll"-tråden att väääldigt många äter hemmagjord pizza på fredagar.
Stämmer det tycker ni? Vad är er vanligaste fredagsmiddag??
jag tror att tacos är ganska vanligt också...
Tacos tror jag oxå....iaf hos barnfamiljer....
Jag håller med om tacos - ALLA äter tacos på fredagar, alltid!
åt tortillas nyss
Nej nej nej....Tacos äter man på söndagar.... ...vi är kända på våra taco-söndagar...
Nej på fredagar slappar vi till oss med en Stinas Kyckling, ris, tzatziki (stavning?) och sallad...
Eller en stor fet biff med pressad potatis/pommes, sky, riven pepparrot/vitlökssmör och sallad...
Idag åt vi iof, stekt kassler med potatisgratäng och sallad...
FÖR våra taco-söndagar ska det stå
Ost och vin
Här äter vi oftast ute på fredagar, om vi inte äter det äter vi något hemlagat asiatiskt. Jag försöker äta som dem jag vill se ut som. När såg någon en fet östasiat senast?
Här äter vi oftas nå gott kött o nån potatisrätt på fredagar med rött vin
Vi äter inte tacos oftare på fredagar än nån annan dag, men efter en massa (helt ovetenskapliga) undersökningar här på FL och vittnesbörd från samtliga av mina elever så kan jag med stor säkerhet påstå att om det finns nån mat som är vanligare på fredagar än andra i Sverige så är det tacos! Men det gäller nog yngre och barnfamiljer, som sagt!