• Sånglärkan

Vanligaste fredagsmaten?

Jag har observerat på "vad blir det till middag ikväll"-tråden att väääldigt många äter hemmagjord pizza på fredagar.

Stämmer det tycker ni? Vad är er vanligaste fredagsmiddag??

• Svar på tråden Vanligaste fredagsmaten?
  • Sånglärkan

OK Tacos är stort, men det äter vi sällan på fredagar!

Hemlagad pizza står ofta på bordet, men lika ofta hemlagade burgare, alltså riktigt hemgjorda med köttfärs. Slår det mesta faktiskt!

• Mumu

Själva har vi inte alls nån speciell fredagsmat. Mitt ex familj åt _alltid_ grillad kyckling, pommes och bea på fredagarna, min studiekompis och hennes kille åt _alltid_ stekt korv, pommes och räksallad på fredagarna . Jag tycker nästan det är lite charmigt att alltid äta samma en viss veckodag, men skulle nog inte vilja göra det själv.

• Hexx

Vi äter oftast lövbiff med pommes och bearnaise sås!

• HeddaBigBum

vad har hänt med hederlig pizza??

• Trollens mamma

Alltså...vi äter alltid gröt på fredagar.
    Mannagrynsgröt med hemmagjord bärkräm eller risgrynsgröt.
    Vet inte varför det blivit så...pizza och tacos äter vi alltid mest på lördagskvällarna.

• Sånglärkan

Ser man på "Trollens mamma"! Man gör olika!

Trynträ Vad trist att du inte gillar hemlagad pizza. Det fanns någon tråd tidigare om tips på hur man gör en god hemlagad och jag måste säga att efter ytterligare tips därifrån äter jag hemlagad pizza lika gärna som köpes.... förutom att jag måste diska då...

• Trynträ

Japp. Jag har antagligen aldrig haft turen att få en pizza med god fyllning i. Oftast smakar det för lite tycker jag. Fast jag har gjort pizza med polarbröd och den blir väldigt god dagen efter när man kan äta den kall. Tycker pizza nästan är godare kall än varm.

• Bluppfisk

äta tacos och spela monopol är en klassisk fredag hos oss!!!

• Cesilia

Vi äter nästan alltid Tacos på fredagar..

• Linda1976

Oj... det är såå olika. Allt från några mackor om vi inte orkar göra nåt, hämtmat typ kina, vanlig middag eller så går vi ut på lyxkrog om vi känner för det. Totalt olika.....

• Sånglärkan

Quetesh - Bröd och kött då?

• Marie med två barn

Nästan alltid tacos. Jag tycker det är suverän mat eftersom alla kan ta vad de gillar. Barnen kanske bara vill ha köttfärs & tomat och vi vuxna kan göra det mera avancerat och starkare smak till oss.

Ibland blir det pizza, fast då köpt.

• hjärnladyn

Vi prenumerar på allt om mat och ofta testar vi ett nytt recept därifrån, lagar mat tillsammans med varsitt glas vin i handen. Framöver kommer det bli utan vin i handen dock, plussade nyss.

Vi tycker om att laga mat och lägger därför tid och energi på något som är festligt och lite dyrare än vardagsmaten på fredagkvällar, en mycket mysig tradition som vi håller hårt på.

Svar på tråden Vanligaste fredagsmaten?