Prazzel skrev 2011-03-17 10:43:22 följande:
Jag fick skicka in papper om utdrag från belastningsregistret när jag sökte jobb, bara en upplysning till företaget om man är "lämplig".
Sen görs det väl en sedvanlig kreditupplysning, där det mesta kommer fram, angående ens ekonomi.
Är väl mest en jämförelse mot dom uppgifterna du uppgett.
Så att man inte uppger att man är "fläckfri"- och egentligen har 20 betalningsanmärkningar och fogden i hälarna.
Sedan ska inte gamla synder ligga en i fatet- som du skrev, den är nog preskriberad vid det här laget.
Tycker inte du ska oroa dig. Lycka till!
Tack

tror inte det blir problem heller men det ser så fruktansvärt seriöst ut med rikets säkerhet (vilket det såklart är, det är väldigt seriösa saker jag ska jobba med isåfall)
Men wow vilken utredning liksom

jag tycker det är lite häftigt, värsta genomgången av min bekantskapskrets, familj, man, allt!
Men såklart jag blir orolig att det där extremdumma som jag gjorde som 16 eller 17 åring (minns ju inte ens exakt ålder, men det är ju som sagt ett antal år sedan som registret tömdes på den infon, jag skrev iallafall med snatteriet på blanketten, så nu kan ingen sga att jag försökte mörka det!