Inlägg från: Allies |Visa alla inlägg
  • Allies

lateral release

Hej
    Jag har också gjort en lateral relese. I mitt fall var jag med om en olycka, då jag halkade i duschen och fick vänster knäskål ur led. Det orsakade att en broskbit lossnade från lårbenet och ett litet brosk från själva knäskålen samt att laterala ledbandet gick av. Så jag fick operera, och då gjorde även läkaren en lateral relese då jag har sk. Q - vinkel på mina knän, så förhoppningsvis ska relesen göra så att knät inte hoppar ur led igen. Jag opererade mig i början av sep, fick gå med stelskena i en månad och sedan hade såret växt ihop så¨jag kunde inte böja benet mer än 50 grader, efter en månads träning på böjningen fick knät "knäckas" upp i narkos. Jag tappade mycket av lårmuskeln och har tränat mycket på sjukgymnastiken, cykel, styrka och balans. Har än idag mindre lårmuskel och smärta i mellanåt. Speciellt när jag går i trappor eller belastar knät, sk. knäböj. Mitt knä är fortfarande lite svullet men inte varmt så jag tror inte att det är inflammerat också har jag ett fult ärr på ca 15 cm . Skönt att träffa andra i liknande sitationer, att skada knäna är tufft!

• Allies

Jag fick gå med stelskena pga att det laterala ledbandet hade gått av, så de fick så de fick sy fast det igen :(

Svar på tråden lateral release