Inlägg från: Fialottis |Visa alla inlägg
  • Fialottis

lateral release

Jag är också nyfike, jag ska göra en lateral release om 2 månader! Vilken ortoped var du hos?
    Hur känns det nu efteråt och vilka var dina symplom?

Har många frågor :)
    Mvh Ann-Sofie

• Fialottis

Tack för ditt utförliga svar!

Vad hade du för fel på menisken? Oå ig kommer de att plocka bort lösa broskbitar och sen göra releasen.

Är lite orolig för hur man skall må efteråt, du har haft ganska stora problem ju :(

Jag kommer göra det i lund/trelleborg, i full narkos :) Gjort 3 andra knäoperationer innan och den första i lokalbedöning. Denna tog inte så jag svimmade av smärtan när han började skära. Uscha! Så nu är det full narkos som tur är!

• Fialottis

Låter inget bra alls ju! Blir klart lite orolig själv nu, men förhoppningsvis så ordnar det sig för dig med. Det är ju inte superlängesen du opererades.
    Min ortoped talade om att det kunde vara jobbigt  2-3 mån.
    Hoppas du får kontakt med ortopeden och sjukgymnasten snart!
    skriv gärna hur det går!

• Fialottis

Låter bra att det verkar vända nu! Det tar säkert lite tid, du hade ju ganska stora problem innan operationen och hela knäet har säkert varit "upprört".
    Jag har fått min tid nu, den 31 maj ska jag opereras i Lund.. Lite nervöst är det!

• Fialottis

Hej,
    Varför behövde du gå med skena, var det för din "olycka"? Stackare!
    Min läkare har inte pratat om skena för mitt knä nämligen.. Mina problem har varat i ca 15 år, 3 operationer har de plockat ut löst brosk men bestämde sig nu för att göra lateral release så att knäskålen kommer i rätt bana och slutar skava på brosket.
    Förhoppningsvis hjälper det..
    Usch ja knäskador är tufft :(

• Fialottis

Låter positivt! Skönt att det går åt rätt håll, även om det går långsamt. De talade om en blödning som en del personer fick under OP, vet du om du fick det? Han sa att det tog ganska mycket längre tid att återhämta sig om man fick det.
    Jag rider också en del och hoppas man kommer tillbaka ganska snart efter OP. Kommer sakna det :)
    De andra ggr jag opererats (brosk som plockats ut och shaving) har jag återhämtat mig snabbt, men detta är ju ett större ingrepp.

Ha det gott!

Svar på tråden lateral release