• Anonym

Min släkt kallar min dotter guling,

Anonym skrev 2011-03-18 11:55:45 följande:
    För hennes man slängde ut familjen pga ett skämt!?
    Ts och hennes man tog det inte som ett skämt, alltså var det inte roligt!
    Anonym skrev 2011-03-18 12:01:11 följande:
    Min man (som är thailändare) blev skogstokig igår och bad dom gå hem, om inte frivilligt så kunde han hjällpa dom. Har aldrig nånsin sett honom så heligt förbannad

Låter det rätt och lugnt? Nej!
    Man måste kunna tåla oskyldiga skämt.
    Nej, man måste inte tåla rasistiska påhopp!
  • Anonym
    Insatt skrev 2011-03-18 12:10:49 följande:
    Att snacka om risplockargener känns ju bara som en suck ifrån att snacka om bomullsplockargener.

Min kompis som är adopterad från Korea har mer än en gång fått höra att hon skulle ha knull- och kuksugargener p.g.a. prostitution i asien. Det är väl vad som väntar barn som får höra att de skulle ha gener för att plocka eller äta ris ifall man inte ser till att täppa till käften på idioter!
    Du är upprörd.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-18 10:11:51 följande:
    Min bror ringde igår o sa att han inte menade nått illa. Jag skiter fullständigt i vad han och alla andra menar, man säger inte så!
    Så du lär ditt barn att inte ta emot ursäkter? Ingen får vara elak mot dig eller ditt barn men du får vara en stroppa och inte vara sämre än attt acceptera en ursäkt...?

Ibland förtjänar man skit när man är högfärdig.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-18 14:10:32 följande:
    Så du lär ditt barn att inte ta emot ursäkter? Ingen får vara elak mot dig eller ditt barn men du får vara en stroppa och inte vara sämre än attt acceptera en ursäkt...?

Ibland förtjänar man skit när man är högfärdig.
    Så man kan tala om för dig att du diskuterar som om du vore lågintelligent, ser ut som ett "mongo", luktar som en gris och sen tycker du att det är okej bara man säger "ursäkta" efteråt? Sen löser en ursäkt allt elakt man har sagt?
  • Anonym
    Thalis skrev 2011-03-18 14:29:13 följande:
    Ok,så man får säga vad som helst så länge man ber om ursäkt efteråt?

Du är ett pucko!!!
    Förlåt jag menar inget illa Nu måste du ta emot ursäkten....
    Så jag inte och dett du försökte med var löjligt och sänkte dig till samma nivå som både släkten och TS. Efter att hennes make förklarat att de inte tyckte om det så bad han ju om ursäkt. Varför inte välja sina strider bättre än att sura i det här läget?

I vår familj har vi en grövre ton men alla vet att det inte är illa menat. Att vara känslig och löjlig är farligt i dagens samhälle, man kommer ingen vart genom att vara som du nyss var. Eller?
  • Anonym
    TheCoopers skrev 2011-03-18 14:24:18 följande:
    Ja men man ska väl också lära sig att ta konsekvenserna av sitt beteende ? Dvs säger man något så jävla ogenomtänkt så får man acceptera att folk reagerar på det .

Det kommer jag lära mina barn . Kastar du skit på någon så får du räkna med att få skit tillbaka .

och sen .. nej mina barn ska inte behöva acceptera att någon kallar dem neger eller något annat lustigt .
    Absolut inte !
    Konsekvensen blir att TS barn inte har släkt ocg familj i sitt liv. Det drabbar henne själv direkt, är det värt det?
    Reagera får man självklart men när någon kommer efteråt ochh ber om ursäkt, varför inte vända det till något positiivt?

Jag har inte någonstans sagt att det var ett okej beteende gentemot TS familj.

Att lära sina barn att även vända andra kinden till är för mig viktigt då inte allt är svart eller vitt och man måste lära sig förståelse.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-18 14:29:51 följande:
    Så man kan tala om för dig att du diskuterar som om du vore lågintelligent, ser ut som ett "mongo", luktar som en gris och sen tycker du att det är okej bara man säger "ursäkta" efteråt? Sen löser en ursäkt allt elakt man har sagt?
    Nej, man kan inte tala om för mig hur jag ser ut då det inte går att fastställa i denna diskussionen.

Sa jag nånstans att TS familj hade rätt?
  • Anonym
    sharatec skrev 2011-03-18 14:33:28 följande:
    Intresseklubben antecknar. Vad har det med saken att göra? TS och hennes man tar illa upp, läste du det?
    Dig diskuterar jag inte med eftersom du sänkt dig till en nåvå dit jag inte tänker följa efter, se saker från två håll. Se livet för vad det är och inte så svartvitt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-18 14:36:32 följande:
    Nej, man kan inte tala om för mig hur jag ser ut då det inte går att fastställa i denna diskussionen.

Sa jag nånstans att TS familj hade rätt?
    Klart man kan säga så, nu var det ju inte menat att någon skulle skriva så i en tråd utan att någon kan säga det till dig och att du tycker det är okej bara de säger förlåt sen. Det var vad du påstod tidigare..
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-03-18 14:34:22 följande:
    Konsekvensen blir att TS barn inte har släkt ocg familj i sitt liv. Det drabbar henne själv direkt, är det värt det?
    Reagera får man självklart men när någon kommer efteråt ochh ber om ursäkt, varför inte vända det till något positiivt?

Jag har inte någonstans sagt att det var ett okej beteende gentemot TS familj.

Att lära sina barn att även vända andra kinden till är för mig viktigt då inte allt är svart eller vitt och man måste lära sig förståelse.
    Uj.. så man ska hellre se till att acceptera att någon kallar en för "risplockare", "negerunge" osv än att visa barnet att man inte accepterar rasism? Så jäkla mycket är inte släkten värd om de inte kan uppföra sig som normala människor och låta bli att trycka ner andra. Hellre utan släkt i detta fall än att låta dem mobba dottern!
Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,