• Anonym

Min släkt kallar min dotter guling,

fattar inte hur vuxna kan betee sig så... känner igen mig i ts... har själv problem med släkt och vänner, de kallar min bebis för tjockis! hej tjockis! lilla tjockis hela tiden. sa det på skämt lite i början, men nu är de inte kul längre. säger till varje gång, men tydligen är vuxna sega på att förstå fast man är rak och tydlig! stå på dig! om de inte fattar kan du pröva att säga nåt tillbaks så de förstår hur kul de är med öknanm...

• Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-19 01:45:31 följande:
    Men du, svara med samma mynt! Om de har barn, fråga litet sött och lekfullt om det kommer "sno" ditt barns leksaker, då hen ju är en liten viking, eller om det är hembränt i nappflaskan på "vitingen". ;)
    Hahaha, sen kan ju ts fråga varför gud inte tyckte om deras barn och gav det pigment för att skydda mot den skadliga solen...
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2011-03-19 01:57:10 följande:

Ja precis!

Jäkligt trist att mobba ett barn på det viset. Man kan verkligen inte ha många poäng i självkänsla om man måste hacka på någon på det viset...

Så sant! Du blev min idol för en kväll med de orden! Kram på dig:)
  • Anonym
    hedersknyffel skrev 2011-03-19 00:07:34 följande:
    Saidas ande  är inne tråden och berättar att ni bor i ett litet "samhälle", ja knappt mer än högst några tusen pers. Troligtvis bor ni i skåne (helt säkert götaland!). Gör som din man och gör klart vad som gäller, flytta till en stad med mer än 50, helst 100.000 invånare ochni komme stormtrivas.
    Jag har flyttat många ggr under mina år och det har alltid gett mig nya vyer.

Vibbar åt skåneland men kan vara
    Hahaha, vadan detta? Bor i en av Sveriges största städer,
  • Anonym

Det är inte barnet de inte visar respekt, det är TS och hennes man. En sexmånaders kan knappast bli kränkt eller mobbad, hennes mor och far blir det däremot. Det verkar däremot som om de har hittat ett sätt att mobba
    TS´ man på indirekt.
    Ts, jag tycker det låter som om din familj låter missnöje över ditt val av man "pysa över"  och ta sig detta uttryck genom att ge ditt barn öknamn - öknamn de inte kan ge din man. Hur är annars den allmänna inställningen till asiater i familjen? Är man allmänt fördomsfull? 
    Markera tydligt och en gång för alla att det inte är gulligt att kalla ditt barn för guling eller risätare eller vad de nu hittar på!!!!

• Anonym

Nej det var taskigt. Så gör man verkligen inte. Som att man inte säger hej lilla gulliga tjockis tiil nån rund unge. Eller goddag spinkisen till nån smal. Det fattar man väl. Skulle de säga lilla svartisen om hennes pappa var mörk. Allvarligt hur tänker folk.

• Anonym

Jamen fy!!!
    det är ju inte sjysst av släkten att fortsätta säga såna saker om ni har sagt til dem att dte inte är ok!
    Min dotter hade lite utstående öron när hon var bebis och min släkt sa dumbo o sånt till henne. Vad arg jag var! min mamma sa till och med att vi kanske borde operera hennes öron så de inte stog ut så mycket. *Ännu argare*  Nu när hon är snart 5 år gammal så syns det inte alls! hon har liksom växt in i dem lite mera. och det är ingen annan som säger nåt, ANNARS!

• Anonym
    Stinky skrev 2011-03-20 00:10:10 följande:
    Jag tycker också det, men lär ju bli både rullad i tjära och fjädrar SAMT få ett nackskott av FL:s moraltantskår nu bara för att jag erkänner det. Tycker inte man behöver ta allt så jävla allvarligt. Men kan ju bero på att jag själv kommer från en släkt där man får ha självdistans för att överleva alla dräpande kommentarer.
    Fok som inte vill kallas tjockis, guling, svarting eller annat bör respekteras - även om det finns andra som tycker att det är störtkul. Man kan liksom inte utgå ifrån att alla feta gillar att kallas fetto, bara för att man har en kompis som är fet och kallar sig själv för Tjockis. Om man inte begriper det är man gravt socialt handikappad. 
  • Anonym
    Stinky skrev 2011-03-20 22:13:57 följande:
    "Gravt socialt handikappad"? Nåja, jag tycker nog att du tog i lite väl mycket där. Klart det ska respekteras om man inte vill bli kallad för tjockis, guling eller whatever, men man får nog ha det med i beräkningarna att folk kan vräka ur sig grodor utan att mena något illa. Ingen är ju perfekt. Lite självdistans skadar inte om man ska överleva den hårda världen. Observera dock att jag inte försvarar ett orespektabelt beteende. Jag tycker bara att man inte behöver ta precis allt på blodigt allvar.
    Jag skulle själv aldrig kalla någon för vare sig svarting eller tjockis (i synnerhet inte om jag visste att personen ifråga tog illa upp). Om man skiter i att denne någon tog illa upp och fortsätter kalla personen svarting eller tjockis, tycker jag att man är gravt socialt handikappad och akut brist på hyfs. Att det finns folk som gör det ändå, får väl stå för dem. Jag skulle då inte vilja göra någon ledsen bara för att jag har rätt att kalla dem vad jag vill. Varför, liksom?!
  • Anonym
    satansunge skrev 2011-03-20 23:16:26 följande:
    men herregud är det släktingar o sånt kan man ju ta det som ett skämt jag menar kom igen !! inte så man hade blivit sur om en svart kille kom och sa ååh vilken söt blek svenne ??
    Ja, för det är ju samma sak...
    Förklara VAD är nyttan med att säga något om en familjemedlems barn som denna tar illa upp av? Skulle du själv kalla en väns barn för svarting och sedan skita i om personen tog illa upp? Om ja: varför?
  • Anonym
    Stinky skrev 2011-03-20 23:22:44 följande:
    Jag kan hålla med om att det finns inga ursäkter för att fortsätta retas om hon nu tar så otroligt illa upp av det. Men släktingar kan ju vara lite som de är och man kan inte ändra på dem, är lite av min erfarenhet.
    Alltså. jag vet inte vad du har för släktningar. Jag känner ingen som skulle kalla någon för svarting överhuvudtaget, gör folk det?! Eller viting heller, för den delen. Jag kan inte komma på ett enda tillfälle då jag själv skulle känna behov av att använda något av de orden. Men det är ju jag. Civiliserad Skrattande
  • Anonym
    Stinky skrev 2011-03-21 10:28:10 följande:
    Mina släktingar är från de allra mörkaste skogarna i Finland, så de har inget folkvett.
    Haha, det förklarar ju allt FlörtTungan ute
  • Anonym

TS, hur går det? Har du kommit nån vart med dina släktingar? 

Svar på tråden Min släkt kallar min dotter guling,