• Yosa

Denna klänning till et bröllop (som gäst). Vilken färg på scalen?

Tänkte ha denna klänning (lite mer biegeaktig i vekligheten) på ett bröllop i april. Men jag är ganska blek i hyn och håret är blont (med lite orange/rött i botten)och vill ha något över axlarna som bryter av. Har hittat en skal i storlek 100X200cm men fransar men undrar nu vilken färg jag ska ta? Svart, grå eller åt det bruna hållet? Tänkte ha svarta pumps och svat kuvertväska också. Ganska neutrala nylonstrumpbyxor också. När vi åker dit och hem ska jag ha en fodrad svart halvlång kappa som är svart.

Sen undrar jag vad det passar med för halsband. Silver eller guld? Mina ringar är guld.

Kom gärna med förslag.
  • Svar på tråden Denna klänning till et bröllop (som gäst). Vilken färg på scalen?
  • Yosa

Här är skalen som jag tänkt ha över axlarna. Finns även i andra färger.
  • hjärterum

Åt det bruna hållet låter som att det passar ditt hår och hy med dina guldsmycken.
    Detta för att få fram lite värme i det hela, tycker jag!
    Har du bild på den brunaktiga??

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • Toddes mamma

Inte svart! Tycker en ljust brun, annars blir det för skarpt!

• Yosa

Tack för alla råd. Ska skaffa fram en bild på den bruna.....

• Toddes mamma
    Yosa skrev 2011-03-18 18:49:41 följande:
    Den brun-aktiga varianten
    Japp!! Funkar jättesnyggt!
  • Yosa

Här ser ni den snabbt omarbetad med den svarta....
  • Yosa

och med brunt/biege....fast min tanke är ju att ha skalen utlagd över axlarna så det blir ju mer av skalens färg än va denna visar. Skalen är 100X200 så den kommer ligga ner en meter från axlarna och ner.
Svar på tråden Denna klänning till et bröllop (som gäst). Vilken färg på scalen?