• Stinky

Vilken av dessa pojknamn?

Dessa tre pojknamn ligger på våran lista som tilltalsnamn, men vi har inte bestämt oss för vilken det blir ifall det visar sig vara en pojke som ligger och guppar i magen. Vilken tycker du är bäst?

Namnförslag a la "Liam", "Charlie", "Kevin", "Hugo", "Neo" och "Milo" undanbedes bestämt.

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-19 17:42
    Storebror heter Johan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken av dessa pojknamn?
  • Margarit

Åh vad svårt! För mig stod det mellan Otto och Nils och jag röstade tillslut på det sistnämnda. Jättevackra namn allihop!

• Stinky
    Margarit skrev 2011-03-19 17:41:51 följande:
    Åh vad svårt! För mig stod det mellan Otto och Nils och jag röstade tillslut på det sistnämnda. Jättevackra namn allihop!
    Tack!
  • IsDimma

Otto klart finast

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Stinky
    IsDimma skrev 2011-03-19 17:43:17 följande:
    Otto klart finast
    Otto toppar våran lista här hemma just nu.
  • Dragonfly

Otto är verkligen ett fint namn, röstar så klart på det

• MrsMia

Vår mäklare heter Otto - en skärpt, snygg man som uppfattas som mkt seriös. Har dock svårt att se det namnet på ett barn. Jag lade min röst på Nils som känns spännande, kanske kommer stort framöver? Fungerar bra på både vuxna och barn.

• Stinky
    MrsMia skrev 2011-03-19 20:02:11 följande:
    Vår mäklare heter Otto - en skärpt, snygg man som uppfattas som mkt seriös. Har dock svårt att se det namnet på ett barn. Jag lade min röst på Nils som känns spännande, kanske kommer stort framöver? Fungerar bra på både vuxna och barn.
    Nils är ett namn som jag tycker mycket om  Det som jag ser som ett "problem" är just att det namnet är på frammarsch och har väl varit det ett tag, vad jag vet. Det kan hända att det kommer att vara många "Nissar" här framöver, och då är ju risken att min "Nisse" får vara en "Nisse-siffra" i hans klass när han blir äldre. Nils är dock ett namn som vi funderat på som mellannamn om vi inte väljer det som tilltalsnamn.
  • mandelblomma

jag brukar inte säga att namn är fula, men Otto är ett av de få namn jag verkligen aldrig skulle döpa ett barn till.
    Nils däremot är superfint och även Svante!
    Olle är ett annat namn i samma stil som är fint :)

• Trollet Ludenben

Nils är ganska fint faktiskt. absolut finast av dom. Min sambo heter svante i andranamn och han hatar det... och jag förstår honom. Otto är inte heller fint. Men Nils är faktiskt helt okej

Älskade ungar
  • Stinky
    mandelblomma skrev 2011-03-19 20:18:05 följande:
    jag brukar inte säga att namn är fula, men Otto är ett av de få namn jag verkligen aldrig skulle döpa ett barn till.
    Nils däremot är superfint och även Svante!
    Olle är ett annat namn i samma stil som är fint :)
    Jag gillar också Olle!  Men min övertalningskampanj gentemot sambon går inte så bra gällande det namnet. Obestämd
Svar på tråden Vilken av dessa pojknamn?