Hatar försäkringskassan!!!
Idag fick jag svar från försäkringskassan att jag inte kommer få graviditetspenning (havandeskapspenning). De anser inte att jag har ett tillräckligt tung arbete. Hur kan den veta det? Det är inte dem som är gravida och har mitt arbete.
Jag jobbar som lokalvårdare med tidspress. Det är ett fysiskt arbete då jag står och går mycket och gör ensidiga rörelser, böjer och sträcker mig mycket, jag lyfter och flyttar möbler också (tunga lyft).
Så det är inte tillräckligt tungt arbete för dem? Jag lider varje dag jag kommer till jobbet. Jag får ont i rygg, bäcken, olika delar av magen, jag blir ganska fort anfådd. När jag städar har jag en tid att passa hela tiden, så jag måste stressa hela tiden...
Varför kan de inte förstå hur jobbigt det är för mig? Jag är så ledsen nu. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kommer inte orka gå och jobba så länge till. Jag jobbar hela mars ut, sen då? Ska jag bara vara hemma och inte få ett enda öre i två månader?! Jag vill helst inte ta ut min föräldrapenning tidigare.