Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Hatar försäkringskassan!!!

Men om det är så jobbigt och du har så ont så kanske du får bli sjukskriven?

• älskarlivet81
    Red drum skrev 2011-03-21 13:55:27 följande:
    Har svårt att tro att de beviljar sjukpenning om de inte beviljar havandeskapspenning. Dessutom är det många på fk som resonerar att graviditet är ett tillstånd, inte en sjukdom och därför ska man inte kunna bli sjukskriven hur jobbiga besvären än är. Har själv råkat ut för det.
    Jo det kan de visst göra.. Jag blev halvtidssjukskriven från vedcka 20 t.o.m. bf, däremot hade jag aldrig fått havandeskapspenning..
  • älskarlivet81
    princess edition skrev 2011-03-21 14:07:03 följande:
    gå till läkaren på bvc och berätta hur jobbigt du tycker allt är och hur ont du har så kanske de kan sjukskriva dig? jag är sjukskriven nu fram till bf, men vet ju inte om försäkringskassan kommer godkänna sjukskrivningen eller inte. vad gör man annars? kan de säga i efterhand att man inte får pengar för dagar man varit hemma? har hört att de ofta kan krångla trots att läkaren inte tycker att det är något tvivel...
    Ja, godkänner de inte så får du inte heller pengar för de dagar du redan varit hemma..
Svar på tråden Hatar försäkringskassan!!!