• J W

Hatar försäkringskassan!!!

Hur kan fk veta att ditt jobb inte är tungt nog?
    Antagligen pga det du och din chef skrivit i ansökan...

Tänk på att i huvudsak beskriva de tunga arbetsuppgifterna och INTE dina besvär. Har du ryggvärk etc så får du gå till en läkare och se om det räcker till en sjukskrivning.

Du kan ju alltid överklaga!

• J W
    iben skrev 2011-04-06 10:22:01 följande:
    Herregud vilket meck. Är nygravid och känner att jag INTE ser fram emot försäkringskassan. De flesta av mina kollegor har fått gå hem när de varit i sjätte månaden eftersom vi jobbar på sjön, vilket innebär 75 arbetstimmar/vecka.. Jag ska stålsätta mig redan nu för eventuellt bråk med FK.. suck..
    Varför ta ut det värsta i förskott?
    Jag har enbart goda erfarenheter av FK. De har hjälpt mig otroligt mycket och varit mycket trevliga och tillmötesgående
    Alla beslut har tagits i god tid innan handläggningstiden gått ut, alla utbetalningar har ägt rum på rätt dag.

Försäkringskassan är inte bara pest.
  • J W

När det är "tungt" är det ofta snedvridningar, felbelastningar, ensidiga moment och tunga lyft...
    Det är en anledning till GP.

Min chef skrev typ "sedvanliga arbetsuppgifter för uska på demens/särskilt boende" och att det inte fanns nå lättare uppgifter till mig. Godkänt direkt utan krux.

• J W
    Anna Paulita skrev 2011-04-19 08:42:11 följande:
    Jo, jag såg det sedan när jag var inne på FKs hemsida. Men jag tror att FK har svårare att neka om barnet kan falla illa så på det sättet kan det vara en fördel att "dra fram det kortet".
    Barnet (och mamman) far väl illa av ett tugnt arbete...?
    Den jag pratade med på fk sa att ofta fokuserar de gravida på sina besvär (foglossning, ryggvärk, trötthet, illamående etc) och inte på sina arbetsuppgifter när de söker GP. Då nekar de, för då är det ju istället tal om sjukskrivning.
  • J W
    Joddan skrev 2011-04-19 09:04:22 följande:
    Jag blev nekad i min förra graviditet. Dagen innan jag sökt! De var sååå otrvliga! Min chef hade ju "räknat" med att jag skulle sluta. Så jag gick till min läkare och blev heltids sjukskriven ist. Allt handlar om vad för handläggare man får.
    Min vågade inte ringa mig själv utan en kollega ringde. Så då begärde jag att MIN handläggare skulle ringa, vilket hon gjorde på 5 min.
    Blääää för dem ibland!
    Njae, tror inte ALLT handlar om vilken handläggare man får... Det beror nog till största delen hur man skriver ansökan och vad man har för jobb.

Varför blev du nekad?
Svar på tråden Hatar försäkringskassan!!!