Inlägg från: Dr Mupp |Visa alla inlägg
  • Dr Mupp

Vid vilken temperatur börjar ni med skalkläder till era barn?

ca +5 De har iaf skalklädern nu. Med fleecejacka under skaljackan.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Dr Mupp
    pp08 skrev 2011-03-23 12:49:50 följande:
    har en dotter på 21mån som går på förskolan (sthlm). Igår var hon en av de som hade massor av kläder på sig:

galonbyxor
    overall (ej skal men riktig)
    fleecejacka
    fleecebyxa
    fuskpolo
    skalvantar
    mössa
    extra sockor
    fodrade gummistövlar

Och allt detta över vanliga kläderna!! Inte konstigt att hon var gnällig! (dagispersonalen som valde detta). Eftersom hon är lite"klumpig" och lätt ramlar när det är blandat snö/is/vattenpölar och ligger kvar känns det inte lika kul att använda nya skalkläderna än eftersom någon form av "galonskydd" verkar behövas.

Beror kanske på vem som klär på henne, tidigare hade de i alla fall skippat fleecebyxorna när hon även hade gallonbyxor på sig. Funderar att hänga gamla skalsettet  på förskolan så att hon eventuellt kan ha det på sig; alt. köpa ett par fodrade galonbyxor.
    Känns som hon nu har samma kläder på sig som i vintras när de var jättekallt; även om hon inte är så rörlig verkar det lite onödigt.
    Hade jag hittat mitt barn med dessa kläder hade jag skällt ut den personal som klätt barnet och frågat om hon själv gick med samma klädsel. Stackars barn, måste ha varit olidligt varmt.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
Svar på tråden Vid vilken temperatur börjar ni med skalkläder till era barn?