Inlägg från: Rigmor Mortis |Visa alla inlägg
  • Rigmor Mortis

Varför skulle katterna vara värre än hunden?

För att folk tror på myter om att katter klöser ut ungens ögon, hugger efter pulsen på halsen och lägger sig och kväver den. Det måste vara fel på mina katter som aldrig gjort sånt (men det klart, två av dem är ju såna där märkvärdiga "sönderavlade raskatter" och de saknar ju alla instinkter som "riktiga" katter har)

• Rigmor Mortis
    Catgodess skrev 2011-03-23 12:25:03 följande:
    Isof är en av mina inte heller "riktig" för han har siamesgener sen att han är jättegosig och jättetrevlig mot alla det är en annan sak ;)
    Är du tokig? Siameser är ju gaaaaaaalna katter, går inte att ha med barn!
  • Rigmor Mortis
    Catgodess skrev 2011-03-23 13:05:11 följande:
    Ja gud så gaaaaaaalen han är när han jagar sin egen svans ;)
    Livsfarligt!
    Jag kan förvarna er om att ni om ni har innekatter förmodligen kommer få höra "Men nu får katterna gå ut va?" - som om man har katter inne för att man har dem som något slags creepy ersättning för barn.
  • Rigmor Mortis
    Catgodess skrev 2011-03-23 17:25:15 följande:
    Nä mina katter är en del av min familj, skulle aldrig tänka tanken att göra mig av med dem, tror som sagt katterna föredrar att ligga hög med varandra mot att vara i närheten av två små skrikiga individer som dessutom kan råka på att sparka till dem.

Både katterna och hunden får väl helt enkelt finna sig i att vi snart är flera, ska sätta upp DAPdiffusors inne men det är mest för att minska stressnivån hos den av katterna som är mest stresskänslig och stänga till sovrummet så att katterna inte är där när bebisarna sover men annars planerar jag att leva i mitt lilla kollektiv bestående av katterna, hunden, maken o ungarna :)
    Antar att du redan vet det men DAP är till hundar och Feliway till katter
Svar på tråden Varför skulle katterna vara värre än hunden?