• Dreams Never Ends

Varför har många kvinnor så små bröst?

Jag fattar inte varför många kvinnor har så små bröst? Typ a och b kupa? För vad är det för vits att ha bröst om dom ändå är så små? För i Sverige har jag inte sett många med stora bröst. Har själv D-E och det är ju typ normalt? Hade känts som att det saknades ngt om dom var mindre. Menar absolut inget illa mot dom med små bröst utan undrar bara varför vissa har det?`För brösten har ju en funktion till människokroppen(dvs ge bäbisar mat) och då är det ju bättre ju större dom är då barnet får mer mat från dom. För det säger ju sig självt att små bröst rymmer mindre mjölk åt gången. ( vet att brösten blir större under graviditeten, men en del har ju ändå små) Typ högst B

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-23 18:25
    Okej det där med mjölkmängden var kanske lite dumt sagt. Gick mest på egna teorier. Men det andra! Att dom flesta kvinnor har A och B kupor? Varför hade folk större bröst förr?

• Svar på tråden Varför har många kvinnor så små bröst?
  • Lenora

Har E kupa (naturliga) och skulle gärna byta till mig lite mindre bröst. Visst, de såg riktigt snygga ut när jag var ung, men nu när man är över trettio och har fött barn är de inte lika spänstiga. Jag har inga hängbröst än men inte sjutton ser de lika bra ut som mina småbröstade vänners bröst när inte BHn är på.

• dripdrop

Haha, dessutom brydde ju sig inte de rikaste (tjocka med stora bröst) ens om att amma förr! Nej man skaffade sig en stackars fattig amma som var tunn o späd o fick lön i mat

Lite pinsamt att starta en tråd om något man är fullkomligt okunnig inom!

• Selfish Geene

Tja, vi kan väl konstatera att bildning inte förvaras i brösten iaf...

Ts: Du bidrar till bilden av storbystade damer som korkade våp, mitt tips till dig: Läs en bok  

• BuoBä
    alonee skrev 2011-03-24 00:46:02 följande:
    sydeuropeiska kvinnor har större bröst

Säg det till syltunna, plattbystade fransyskor...

• Dr Mupp

Är du blind eller? Tittar jag runt omkring mig så verkar alla vuxna kvinnor har ungefär lika stora bröst som jag eller större. Jag har D-kupa. Det är nästan bara småtjejer som har a eller b-kupa.

Att sen många går runt med fel storlek på sin BH och tror att de har mindre kupa än vad de egentligen har är ändrar inte det faktum att de flesta verkar ha C eller större. Till och med syrran som har små bröst behöver C kupa.

Och nej bröststorlek påverkar inte amningen mer än att stora bröst kan vara jobbare att amma med och kan behövas stöttas med handduk eller likande för att bebisen ska kunna ta bra tag. Om man tänker sig in i bebisens situation så borde små bröst vara att föredra. Det ser ju trots allt lite kul ut när bröstet är större än bebisens huvud.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • mliten

Varför är korta människor inte längre? Måste ju vara sjukt jobbigt att inte nå dit man ska utan stolar.

• viseversa

Jag har också STORA bröst. G kupa. Önskar jag hade små fasta tuttar istället för dom fula tunga jag dras med nu. ja varför har vissa små bröst? en väldigt korkad fråga ts. Varför har visdsa blå ögon? varför har vissa brunt hår? varför har andra mörk hy? Eller varför finns det korta,långa,smala,tjocka,beniga människor i världen? Ja för alla måste ju se ut som du ts för attd et ska vara rätt eller? Folk ser olika ut och det gäller även bröst,kukar,rumpor och andra kroppsdelar. 

• CariDee

jag hade A-kupa innan jag blev gravid, nu är sonen 2år och jag har B-kupa. massor med bristningar så jag antar att mjölken fick plats till slut? ammade dock bara 5månader, slutade inte för att mjölken tog slut utom jag hade alldeles för mycket mjölk o blötte ner sängen o alla mina kläder med mjölken. till sist fick jag nog o slutade amma så småningom. jag brukade ha flere par amningsinlägg i amningsbh:n, men det hjälpte inte.

min mormor har stora pattar,men hon är också väldigt tjock. min mamma har typ B-kupa o är smal. farmor är ganska tjock o har stora pattar, men jag räknar dem inte som "äkta" pattar eftersom både mormor o farmor har mycket övervikt. jag själv är 150cm lång o väger 55kg. 

jag har blivit mobbad för mina små bröst, men de som mobbade mig var stora tjejer med mycket övervikt o "stora" pattar. undrar hur deras bröst skulle se ut om de blev lika smala/mulliga som jag? 

Svar på tråden Varför har många kvinnor så små bröst?