• Dreams Never Ends

Varför har många kvinnor så små bröst?

Jag fattar inte varför många kvinnor har så små bröst? Typ a och b kupa? För vad är det för vits att ha bröst om dom ändå är så små? För i Sverige har jag inte sett många med stora bröst. Har själv D-E och det är ju typ normalt? Hade känts som att det saknades ngt om dom var mindre. Menar absolut inget illa mot dom med små bröst utan undrar bara varför vissa har det?`För brösten har ju en funktion till människokroppen(dvs ge bäbisar mat) och då är det ju bättre ju större dom är då barnet får mer mat från dom. För det säger ju sig självt att små bröst rymmer mindre mjölk åt gången. ( vet att brösten blir större under graviditeten, men en del har ju ändå små) Typ högst B

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-23 18:25
    Okej det där med mjölkmängden var kanske lite dumt sagt. Gick mest på egna teorier. Men det andra! Att dom flesta kvinnor har A och B kupor? Varför hade folk större bröst förr?

• Svar på tråden Varför har många kvinnor så små bröst?
  • linjes

Det va en av dom dummaste frågor jag nånsin har hört

• En Åsa

Va? Vad tror du att du kan få för svar på det? Finns liksom inget att göra åt att endel har små bröst och en del stora, det är bara att acceptera, och det är av samma anledning: Man blev så.

• alice mamma

Haha du måste skämta eller så vill du bara ha uppmärksamhet eller att folk klagar på dig. Sedan undrar jag hur gammal du är om du inte kan mer om människokroppen så du tror att de som har små bröst inte har mjölk så det räcker. Nej vet du vad...du verkar IQ-befriad!!

• Frontline

Ungefär som att alla män har olika storlekar på kuken, en del har pansarpung och russinpick medans andra har så att dom får blodbrist vid stånd..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • AngoStura

Fast jag tror att det handlar om bröstkörtlarna, alltså hur pass täta brösten är med körtlar, vilket kan innebära att A-kupan kan amma "bättre" än E-kupan om hon har tätare vävnad. I övrigt tror jag att det handlar om gener, huruvida man har små eller tora bröst, näsor, rumpor med mera 

• RebornEve

storleken på brösten har inget med mjölkmängd att göra....

jag blir hellre ogillad för den jag är, än gillad för den jag inte är...
  • Fru Kwasthilda

Skämtar du eller? Har du sett skillnaden på en kor man mjölkar och en man inte mjölkar?

• Cinza

Sedan så stämmer det inte att man skulle ha mer mjölk om man har stora bröst. T.ex har jag en G-kupa och fick ingen mjölk alls.

• sylse

Var nog fan den mest idiotiska fråga.
    Spelar ju ingen roll hur stora brösten är de fungerar ju iaf när man får barn. De tom ökar ju i strolek under tiden det är mjölk i dem.
    Ärligt jag är glad att jag har mindre för då har jag inte ryggproblem heller!!!!

Svar på tråden Varför har många kvinnor så små bröst?