• Kazeer

Vi som hade krystvärkar längre än en timme!

Jag hade krystvärkar i fyra timmar. Den första timmen uppmanades jag att andas mig igenom värkarna. Sedan var det dags att börja jobba.

För min del tror jag att det delvis berodde på dålig teknik. Sedan vet jag inte om det spelade roll att jag blev igångsatt med gel på omogen tapp. Jag fick värkstimulerande dropp. Barnet var litet, vägde 2095 g. Förlossningen avslutades med sugklocka.

Konstigt nog så upplevde jag inte dessa fyra timmar som jobbiga. Den jobbiga delen av förlossningen var öppningsskedet.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer
    Oj vad det blåser skrev 2011-03-26 15:08:46 följande:
    Varför fick du inte krysta med en gång? Låter ju som plågeri och bara ligga med krystvärkar en hel timme. Min kropp krystade av sig själv liksom, hade aldrig kunnat hålla emot första timmen.
    Om jag minns rätt, så låg barnet fortfarande för högt upp.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer
    anansie skrev 2011-03-26 16:15:39 följande:
    Min flicka låg rätt. 
    Mmm ändra ställning ja, tror jag avverkade 4 stycken om inte mer. Värst var när de sa åt mej att jag skulle upp och stå med gåstolen. Det var nog lätt att "hoppa ur sängen" och sen under värkarna hålla  sej uppe av armkraft.. Är inte stark i mina armar alls så man hade ju god träningsvärk dagen efter ! 
    Jag bytte också ställning flera gånger. Upp på knä lutad mot sänggaveln. Upp och stå på golvet. I det läget var det skönt att ha maken vid sin sida och kunna hålla i honom.
Svar på tråden Vi som hade krystvärkar längre än en timme!