• fab

Vi som hade krystvärkar längre än en timme!

Jag hade krystvärkar i en dryg timme, ordentligt täta. Hade fått EDA  (och med det även värkstimulerande såklart) efter 45 timmars öppningsskede för att jag inte öppnade mig den sista centimetern. Jag hade inte sovit på två dygn och knappt kunnat äta något på över ett dygn men trots detta hade jag riktigt ordentliga värkar. Barnmorskorna sa att de var väldigt förvånade att jag kunde ta i så mycket och var faktiskt imponerade av min teknik, och jag tror inte att det bara var tomt beröm för oj vad jag slet! Ut kom en 3,9 kg tung tjej (fördelat på 50 cm, en liten tjockis haha!) med ett huvudomfång på 36. Inte jättestort, men kanske att det spelade in lite grann.

Jämfört med de 45 timmar som redan hade gått kändes den sista timmen som en kvart. Det gjorde skitont och var skitjobbigt men jämfört med hur jag mådde när jag låg och skavde på den där sista centimetern innan jag fick EDA så var det klart lättare... Ser det inte som något onormalt långt krystningsskede, men man hör ju om de som säger att det "bara sade plopp" - och det verkar ju skönt, haha. Kanske nästa gång!

Svar på tråden Vi som hade krystvärkar längre än en timme!