• Anonym (C)

Min pojkvän kan inte ta kritik

Svårt! Ta inte upp saker i telefon utan när ni ses.

Börja med att säga något positivt och ta sedan försiktigt upp de du vill säga, precis som du beskriver... -Jag känner att det skulle vara roligt o vi kunde höras av oftare eftersom jag är så kär i dig, tex.

Ta upp till diskussion i stället för att låta 'tjatig' som han tycker. Tex hur tycker du man skall visa känslor för varandra? Jag känner att jag skulle vilja ha mera bekräftelse, eftersom du betyder så otroligt mycket för mig.

Fråga vad han tycker om saken istället för att 'kräva'.

Hur väl känner ni varandra, har du någon förståelse för hans beteende? Kan ni prata om hans beteende utan att börja bråka?

• Anonym (C)
    Anonym (förbannad) skrev 2011-03-24 18:01:28 följande:

Bra tips, men det känns som att jag redan gör allt det där men att han "genomskådar" alla försök till att linda in det och blir sur direkt något krav uppdagas.

Jag förstår till viss del hans beteende eftersom han spenderade 10 år innan mig med att gräla varje dag på sin ragata till ex, de hade visst ett bråkigt förhållande. Och alla män i hans släkt ska tydligen ha "hett temperament".

Men han har verkligen förvånansvärt lite självinsikt, och när jag påtalar saker han gör och säger, motsägelser och dubbelmoral och så vidare, så förstår han inte att han är så, utan tar det som fientlig och osann kritik istället.

Det förbryllar mig eftersom han i övrigt är väldigt smart och logisk. Kanske för logisk för att förstå sig på sina egna känslor.

Vad du än gör fortsätt att stå på dig! Nöj dihg inte med mindre. Ingen relation är värld att krympa föratt nån annan skall kunna passa in. Jag har oxå levt i en relation som inte var den bästa. Vi kunde inte prata djupt och vi lärde oss aldrig de heller, jag vill alltid mera än han på de planet, men han förstod mig aldrig. Nu lever jag i en relation där jag får allt de där som jag gick miste om förut. Så mitt största råd är att ta tag i provblemet och prata med varran utan att bråka innan det är försent.
Svar på tråden Min pojkvän kan inte ta kritik