• Hillbillie

Min pojkvän kan inte ta kritik

Kanske börja med att fråga honom; "Vad vill du att jag ska göra om jag känner att jag vill ses mer eller har en synpunkt på nåt annat? Ska jag låta bli att säga nåt?" Fråga om han tycker att du ska hålla inne med dina åsikter i alla lägen? När och hur tycker han det är ok att ta upp något? Eller ska man alltid hålla tyst och svälja all kritik? Vad kommer det att bli för slags förhållande? Kan han ställa upp på samma regler själv gentemot dig?

Kommer du ingen vart med detta så får du väl göra samma sak (den något mindre mogna varianten...). Be honom sluta "tjata" varje gång han har en synpunkt som kan tolkas som kritik. Tala om att du inte heller behöver tolerera "tjat". (och vem avgör vilka åsikter som är tjat...?) Förmodligen leder detta till bråk, men kan kanske vara en utgångspunkt för samtal...

Funkar det inte på nåt vis får ni kanske omvärdera relationen. Hur pass underbar och perfekt kan man vara om en så här  viktig bit i en relation inte fungerar....?

• Hillbillie

Kanske kan försöka nysta i VARFÖR han tycker det är så jobbigt med tjat". Det verkar som om han inte klarar av att "ha fel". Alla människor har fel ibland. Varför tycker han sig stå över det? Vad skulle hända om han gjorde fel?

Jag har själv levt med en sån man kan jag säga....Slog han t ex i huvudet i en skåplucka så blev han skogstokig och skrek "vem i h-e har lämnat skåpluckan öppen?" Och en gång råkade han dra ner en lampa på golvet; "vilken idiot har ställt en lampa på ett sånt här dumt ställe?" osv..... Vi lever inte ihop längre kan jag säga....

Svar på tråden Min pojkvän kan inte ta kritik