Inlägg från: JonnyLover |Visa alla inlägg
  • JonnyLover

Blödningar utan smärta,missfall???

Igår började jag blöda, det  var mer brunacktit, sen avtog det framått kvällen,
    idag ser det lite mer rosa rött ut, samt röda små små klumpar... har inte ont i magen
    eller något, känner mej bara lite öm i hålet... Kan det vara  missfall???

• Svar på tråden Blödningar utan smärta,missfall???
  • JonnyLover
    rosenmamman skrev 2011-03-25 08:29:06 följande:
    Hur långt gången är du? Tycker du ska ringa gynakuten och prata med någon där. Då kan de göra en undersökning på dig om du är orolig för det.
    Jag är i vecka 6, pratade med dom igår, dom sa att jag skulle avackta, dom sa att om det e missfall så behöver man inte komma in, men det känns ganska oroande att gå å vänta å se vad som ska hända... det är min allra första graviditet, så jag e helt ny på det här...
  • JonnyLover
    pluvdo skrev 2011-03-25 08:38:24 följande:
    "Öm i hålet"? Vadå, slidan? Har du haft sex på sistone? Slemhinnorna i slidan kan vara väldigt känsliga under graviditeten så man kan börja blöda där efter att ha haft sex och så. Om du nu har ont där och inte i magen så låter det väl troligt att blodet kanske kommer därifrån. Dessvärre är det dock omöjligt att veta. Det enda du kan göra för att få skor är typ att vänta.
    Ja i slidan e jag lite öm när jag torkar mej, jag har inte haft sex på över en vecka...
    Det är jobbigt och oroande att gå å vänta :( men det finns ju inget att göra åt det
  • JonnyLover
    rosenmamman skrev 2011-03-25 10:19:53 följande:
    Stå på dig att du vill kolla dig och berätta om din oro! Det är absolut inget kul att vänta och se... Lugnande råd är att jag själv blödde av och till upp v 19. Så man kan blöda utan att få missfall. Jag är i v 38 idag. Kram!
    Jag ringde gyn alldelles nyss igen,han som svara sa att mina blödningar kan vara början till missfall å att jag får avackta å se vad som händer för att dom kan inget göra åt tidiga missfall...
    Oj du är ju långt gången ju,vad kul :) kram
  • JonnyLover

Än så länge har det gått bra... har haft ytterst pytte lite blod dom senaste dagarna...
    men grav symptomen har börjat avta... det ända som fortfarande finns kvar är ömheten
    i brösten... har hört att det kan bli så att symptomen försvinner fast man fortfarande e gravid...
    Får se hur det går nu fram över, går in i vecka 7 denna vecka...

• JonnyLover
    rosenmamman skrev 2011-03-28 23:27:23 följande:
    Håller tummarna för dig att det går bra :)
    Tack så mkt :) hoppas oxo att det kommer att gå bra :)
  • JonnyLover
    bristo skrev 2011-03-30 19:49:08 följande:
    Hoppas blödningarna försvinner! Jag har haft små blödningar som upphört under tre av mina graviditeter och det har gått bra. Jag har även haft MA, men då hade alla graviditetssymtom upphört och blödningen slutade inte - utan tilltog, från stänkbödning till mensliknande blödning under en vecka för att sluta i missfall.

Lycka till!
    Har börjat blöda mer nu, mer liknande mens...ingen värk en så länge,det bara ömmar lite,ringde gyn,dom vill fortfarande att jag ska avackta... Tyvärr tror jag det är ett missfall som e på väg :( min syster hade missfall innan hon fick sin dotter,å hon hade blödningar utan värk sen kom bara det där lilla embryot ut...men det var i vecka 5...
    Får se vad som händer nu, det e ju bara att vänta å se tyvärrr :(
  • JonnyLover
    rosenmamman skrev 2011-03-30 20:47:34 följande:
    Usch vad trist JonnyLover! :(
    Ja usch det e inget kul alls :(
    Än har det inte kommit ut, men man vet ju aldrig :(
  • JonnyLover

Hej allihopa... tänkte bara jag skulle berättaför er att jag fick missfall nu imorse :(
    kom ut en svart klump tillsammans med blod... alla grav symptom har upphört...
    känns riktigt tungt :(

• JonnyLover

hej jag åkte in i går å fick göra ett VUL,det visade sej att det var ett lite embryo där inne, hjärtat slog å den mådde bra, den var 8 mm och jag e i vecka 6+5... fick en chock, jag trodde verkligen att det var missfall,så jag fick en chock att den levde, så jag e fortfarand gravid, men blöder ganska rikligt till oc från...

• JonnyLover
    rosenmamman skrev 2011-04-05 13:55:16 följande:
    Oj! Härligt! Ta det lugnt nu. Vila mycket! Vad bra att de äntligen tog emot dig!!! Vi fick en liten son i söndags! Så nu har jag ett litet levande bevis på min mage att man kan blöda under tidig graviditet och ända få ett välskapt litet barn!
    Åh,vad mysigt, stort grattis Glad 
    Ja jag trodde inte dom skulle ta emot mej,men det gjorde dom,hoppas på att det ska förbli bra med den lill* som ligger där inne.e inte lika orolig som innan i alla fall Glad
  • JonnyLover

Tyvärr så fick jag missfall den 7/4, då jag började blöda rikligt och hade ordenkliga kramper... jag var i vecka 9 då...
    Men nu e jag gravid på nytt igen... men är bara i vecka 4-5, å jag har ordenklig oro att samma sak ska hända med denna graviditet... hoppas det går bra för er andra oroliga där ute... lycka till :)

• JonnyLover
    Bekkalo skrev 2011-06-07 12:11:24 följande:
    Jag är nästan säker på att jag fick missfall då jag fick sådana kramper och de Kom ut en klump stor som två femkronor. Satsa på en ny bäbis men det är jobbigt med set här. Hoppas jag kan bli gravid så fort som möjligt och att det klarar sig.
    Du borde åka till gyn å göra ett VUL för att verkligen kolla om det är en missfall, jag fick ut en stor röd/svart klump å åkte upp,men det var inget missfall...men fick ju tyvärr missfall veckan efter,jag fick ut en fostersäck med embryot i... hoppas att det inte är missfall du fått...
  • JonnyLover
    firepuzz skrev 2011-06-07 12:19:18 följande:
    Förlpt men ni som fått missfall kom klumpen i toan eller pappret eller så? Vilken färg.på den? Sen när den kpm ut började ni blöda mer?
    Jag fick kramper och sammandragningar,å jag blödde som en vanlig menstration, jag fick min fostersäck med ett litet embryo i ett papper, jag blödde jätte mkt först och sen avtog det... hoppas att du slipper missfall...
  • JonnyLover
    firepuzz skrev 2011-06-07 17:11:54 följande:
    Ok jsg fick.en liten blodklump på pappret för snart 2 veckor sen. Ings smärtor. Inte speciellt mycket blod men.lite.kom.i.bindan
    Det låter inte som missfall... låter mer som en liten blödning, dom brukar vara helt ofarliga... hoppas allt går bra
  • JonnyLover
    firepuzz skrev 2011-06-07 17:37:07 följande:
    Jag har inget blött efter detta och jag hade aldrig ont. Mensvärk peecis när jag börja blöda men ibget mer
    Det låter bra, det e nog ingen fara, det går nog bra ska du se :)
  • JonnyLover

Jag har fått ett nytt plus 11/9 å e nu i v 15 :)

Svar på tråden Blödningar utan smärta,missfall???